הטיפ היומי: מניה ישראלית שתניב ערך רב בעתיד הנראה לעין

באפסילון ממליצים על מניית אלוני חץ עם מחיר יעד של 35 שקל למניה, אפסייד של 19% 

נתן חץ / צילום: תמר מצפי
נתן חץ / צילום: תמר מצפי

אלוני חץ  נסחרת בת"א בשווי של כ-4.4 מיליארד שקל. החברה הוותיקה מתמקדת בהחזקה בחברות נדל"ן בתחום המשרדים בישראל ובחו"ל, ומחזיקה באנרג'יקס, מתחום האנרגיות המתחדשות. מ-2011 ביצעה מהלכים עסקיים ששינו מהותית את הרכב הנכסים שלה. ב-2011-2013 מימשה החברה חלק מהמניות של חברות עיקריות שהחזיקה, הקטינה את שיעור המינוף והצטיידה במזומן. ב-2013 הודיעה על השקעה חדשה של 330 מיליון דולר ב-CARR, הפועלת בתחום המשרדים באזור וושינגטון די.סי.

מיד לאחר שנרכשה, רכשה CARR את מתחם Washington Post ההיסטורי. בכוונתה לבנות במקומו קומפלקס משרדים בהשקעה של כ-630-650 מיליון דולר. לאחרונה נחתם הסכם שכירות לכ-80% משטחי המתחם העתידי עם Fannie Mae ל-15 שנה. להערכת החברה, הנכס צפוי להניב לה NOI (רווח תפעולי לפני פחת ומימון) של כ-45 מיליון דולר - בתשואה של כ-6.9%. שיעור ההיוון שמאפיין נכסים דומים באזור נמוך מ-5.5%. להערכתנו, בגין המתחם CARR צפויה להכיר ברווח הון של כ-140-160 מיליון דולר.

מתחילת 2015, ביצעה אלוני חץ שבשליטת נתן חץ שתי רכישות נוספות והיד עוד נטויה. בכוונת החברה להגדיל את היקף הנכסים של CARR ולשפר את שיעורי התפוסה בנכסים, ולאחר מכן להנפיק אותה בבורסה, דבר שעשוי ליצור ערך נוסף לבעלי המניות.

בסוף 2012 כלל תיק הנכסים החזקות בחברות סחירות ברובו, ולכל משקיע הייתה יכולת לבנות תיק נכסים כמעט זהה, מבלי לשאת בהוצאות תפעול של חברת ההחזקות. כיום כ-30% מהשווי הנכסי שלה מורכב מהחזקות שאינן סחירות, ולהערכתנו עשויות לייצר ערך רב כבר בעתיד הנראה לעין.

למרות שבהתאם ל-NAV (שווי נכסי נקי) הסחיר, האפסייד במניה מצומצם מאוד, אנו סבורים שאלוני חץ ניצבת כיום בפני הזדמנויות שעשויות לייצר ערך רב לבעלי המניות. לרוב במודל הערכת שווי, נהוג "לקנוס" חברות החזקה על הוצאות הנהלה וכלכליות, אולם להערכתנו במקרה זה, יכולות הניהול והייזום של הנהלת החברה מביאות ערך כלכלי אמיתי, שראוי לתת לו ביטוי בהערכת השווי.

לאור כל האמור, אנו ממליצים על מניית אלוני חץ עם מחיר יעד של 35 שקל למניה, אפסייד של 19%. להערכתנו, בקרוב צפויה אלוני חץ לבצע השקעה בטריטוריה גיאוגרפית חדשה.

בן נובו שלם, מנהל מחקר, אפסילון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם