ברון הסמים המקסיקני שנמלט ייעצר בזכות טוויטר?

תפנית מפתיעה בפרשת איל הסמים שברח מהכלא: בנו של חואקין גוזמן העלה תמונה בה נראה אדם הדומה לאביו המבוקש ע"י מספר מדינות ■ הערכה: הוא לא ייתפס בחיים

טוויטר / צילום: בלומברג
טוויטר / צילום: בלומברג

האם התגלה שביל הבריחה של איל הסמים המקסיקני? בנו של חואקין גוזמן, ברון הסמים המכונה "אל צ'אפו", צייץ בשבוע שעבר בטוויטר תמונה מחשידה - שעל-פי הערכות חשפה את מקום הימצאו של אביו - קוסטה ריקה. המשטרה המקסיקנית והאינטרפול מחפשים אחר "אל צ'אפו", שנמלט שוב מהכלא המקסיקני לפני כחודשיים ונחשב למסוכן במיוחד.

הבן אלפרדו בן ה-29 העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה עם שני אנשים נוספים, שפניהם כוסו באמצעות ציורים. אחד מהם דומה באופן מחשיד לאב המבוקש, וגם כיתוב התמונה עורר תהיות: "מרוצה פה, אתם יודעים עם מי".

בחשבון הטוויטר נכתב כי התמונה צולמה בקוסטה ריקה - אך לא ידוע האם הבן השאיר במכוון את התיוג כהטעיה - או שחשף בטעות את מקום הימצאו של אביו.

על-פי הדיווחים בתקשורת במרכז אמריקה, נבדקת גם האפשרות כי מדובר בעיר המקסיקנית ששמה "קוסטה ריקה". אחד החוקרים סיפר: "אל צ'אפו הוא אחד המבריחים החכמים ביותר, אבל הבן שלו הוא לא הכוכב הכי בוהק בעץ חג המולד. על-פי המודיעין, לבן אין את האינטיליגנציה של אביו, אבל יכול להיות שהוא מנסה לשחק איתנו".

דובר משרד המשפטים בקוסטה ריקה התייחס לדיווחים ואמר: "אנחנו מודעים לתמונה שצפה, אבל אנחנו מאמינים שמדובר בעיר בשם הזה ומעריכים שגוזמן לא נמצא כאן. אין כרגע חקירה בנושא בקוסטה ריקה". גורם משטרתי במקסיקו הוסיף" "אנחנו מכירים את התמונה, היא כבר בת כמה ימים".

ארה"ב הודיעה בחודש שעבר על פרס בשווי 5 מיליון דולר לכל מי שיסייע באיתורו של "אל צ'אפו", וגם מקסיקו מציעה פרס בסך 3.8 מיליון דולר. גוזמן הואשם בסחר בסמים ובפשעים נוספים במספר בתי משפט בארה"ב, אך מומחים מעריכים שכך או כך - הוא לא ייתפס בחיים.

ברון הסמים הצליח להימלט דרך מנהרה בעומק 10 מטרים, שאורכה יותר מקילומטר וחצי. על-פי ההערכות, גוזמן, או מישהו מטעמו, חפרו את המנהרה הארוכה מחוץ לכלא המאובטח. זמן קצר לפני בריחתו נראה גוזמן נכנס למקלחות. הוא נעלם מטווח הראייה של המצלמות, והסוהרים גילו כי תאו ריק.

ממש כמו בסרט "חומות של תקווה", המנהרה החלה מתוך תאו של גוזמן והובילה למבנה סמוך לכלא. טרם התגלו עקבותיו של העבריין, אך 18 סוהרים הועברו לחקירה בחשד שידעו על תוכנית הבריחה.