לא תאמינו מה הבעיה שהתגלתה ברכב ללא נהג של גוגל

13 תאונות מאז עלתה באופן רשמי על הכביש: ענקית הטכנולוגיה גוגל מתמודדת עם בעיית בטיחות לא פשוטה שקשורה למכונית ללא נהג אותה פיתחה

ענקית הטכנולוגיה גוגל מתמודדת עם בעיית בטיחות לא פשוטה עם המכונית ללא נהג אותה פיתחה; לבעיה הזו קוראים בני אדם.

בחודש שעבר, כאשר אחת מהמכוניות ללא נהג של גוגל התקרבה למעבר חציה, היא עשתה מה שהיא תוכנתה לעשות והאטה על מנת לאפשר להולך רגל לחצות את הכביש. הולך הרגל חצה את הכביש בשלום אבל ה"גוגל קאר" נפגעה. זו רק אחת מתוך 13 התאונות בהן המכונית של גוגל הייתה מעורבת מאז השקתה בשנת 2009. כל התאונות היו קלות, ורק 6 אירעו כאשר המכונית היתה במצב אוטונומי.

על-פי גוגל, בכל המקרים מי שגרם לתאונה היה בן אנוש ולא המכונית עצמה. למעשה, המכונית של גוגל תוכנתה כך שהיא חייבת לפרש את החוק כלשונו - דבר שיוצר לא מעט בעיות.

כך, למשל, בנסיעת ניסוי שנערכה ב-2009, הגוגל קאר לא הצליחה לחצות כביש בן 4 נתיבים מכיוון שהסנסורים שלה המתינו עד שהמכוניות והנהגים הרגילים שעל הכביש יגיעו לעצירה מוחלטת, מה שלא קורה במציאות.

גוגל היא לא היחידה שמתמודדת עם הבעיה הזאת. חוקרים במעבדת העיצוב של אוניברסיטת קליפורניה בסאן דייגו כי אחת הבעיות הגדולות שעומדות בפני השוק המתפתח של המכוניות ללא נהג היא שילוב של כלי רכב אוטונומיים בעולם שבו בני אדם לא מקיימים את החוק היבש.

במילים אחרות, הבעיה האמיתית היא שהגוגל קאר פשוט בטוחה מדי.