ילין לפידות לא עוצר: רווח של 48 מ' ש' במחצית - שיפור של 20%

מדובר ברווח נקי הגבוה מזה שהשיגו מיטב דש ואקסלנס ■בעלי ילין-לפידות ממשיכים במגעים לעדכון תנאי הסכמי הניהול של צמד המייסדים

בעוד שחברת לידר שוקי הון ומייסדי בבית ההשקעות ילין לפידות, דב ילין ויאיר לפידות, ממשיכים בניהול מו"מ ביניהם לעדכון הסכמי השותפות ותנאי התגמול של צמד המייסדים-מנהלים, ממשיך בית ההשקעות לרשום תוצאות חזקות, שעולות על אלו של בתי השקעות גדולים בהרבה.

דוחות לידר שוקי הון, אליהם מצורפות התוצאות העסקיות של ילין לפידות, מלמדים כי במחצית הראשונה של 2015 רשם בית ההשקעות רווח נקי של כ-48 מיליון שקל.

מדובר בגידול של כ-20% ביחס לרווח הנקי במחצית הראשונה אשתקד. מחצית מהרווח נרשמה ברבעון השני השנה - 24 מיליון שקל, גבוה בכ-13% מהרווח הנקי שנרשם ברבעון השני אשתקד. בסיכום 2014 הציג ילין לפידות רווח נקי של 87 מיליון שקל.

מרבית בתי ההשקעות הפועלים בישראל הינם חברות פרטיות שאינן מחויבות בפרסום דוחות כספיים. ואולם, ישנם כמה בתי השקעות ציבוריים המפרסמים את תוצאותיהם העסקיות: מיטב דש - שהינו בית ההשקעות השני בגודלו בשוק לאחר פסגות; אקסלנס; אי.בי.אי; ואנליסט. ילין לפידות הצליח להציג במחצית הראשונה רווח נקי הגבוה מהרווח שהציג כל אחד מארבעת הציבוריים כאמור (מיטב דש, אקסלנס, אי.בי.אי ואנליסט רשמו בתקופה זו רווח נקי של 46 מיליון שקל, 43 מיליון שקל, מיליון שקל, ו-3 מיליון שקל, בהתאמה).

נמשך המו"מ עם לידר שוקי הון

אך לא רק זאת, התוצאות מצביעות על כך שבששת החודשים הראשונים של השנה רשם ילין-לפידות שיעור רווח נקי של כ-25% מההכנסות - שיפור נאה ביחס למחצית המקבילה אשתקד, שמגיע אגב עלייה של כ-14% בהכנסות בית ההשקעות. זאת על רקע גידול נמשך ומסיבי בהיקפי הכספים המנוהלים בבית ההשקעות, שזוכה בשנים האחרונות לעדנה בפעילויות קרנות הנאמנות, הגמל וההשתלמות, וקרוב לוודאי שגם בניהול תיקים (תחום שאינו שקוף, בניגוד לשניים הראשונים).

כך, בית ההשקעות המנוהל על ידי מייסדיו, דב ילין ויאיר לפידות, רשם במחצית השנה גידול של כ-16% בהכנסות מניהול קופות גמל וקרנות השתלמות (שהסתכמו בכ-70 מיליון שקל), לצד עלייה של כ-14% בהכנסות מניהול קרנות נאמנות (שהסתכמו בכ-108 מיליון שקל), וההכנסות מניהול תיקים צמחו בכ-8% לכ-14 מיליון שקל. כפועל יוצא מהרווחיות הגבוהה, ילין לפידות הכריז בסוף אוגוסט על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-21.5 מיליון שקל.

כאמור, לידר שוקי הון, הנמצאת בשליטת לידר השקעות של יורשי דן דוד, מציינת בדוחות כי היא מנהלת מו"מ עם ילין ולפידות לעדכון תנאי הסכם ההשקעה שלה בבית ההשקעות ותנאי הסכמי הניהול של השניים (באמצעות חברות בשליטתם), בדומה להודעות קודמות בנושא. "במסגרת המו"מ דנים הצדדים, בין היתר, בהארכת הסכמי הניהול של דב ילין ויאיר לפידות, קביעת תקרה לעלות השכר השנתית שלהם, השעיית מנגנון הבמב"י בין הצדדים, ובעדכונים נוספים בזכויות הצדדים על פי ההסכמים הנ"ל", נכתב בדוחות. "למועד פרסום דוח זה, המו"מ בין הצדדים עדיין בעיצומו וטרם סוכמו כל תנאיהעסקה".

הרווח של בתי ההשקעות הציבוריים
 הרווח של בתי ההשקעות הציבוריים