ר"מ הונגריה: "הסורים שהגיעו לאירופה אינם פליטים אלא מהגרים"

ראש ממשלת הונגריה אורבן ממשיך לסמן את הקו המתנגד לקליטת גל הפליטים באירופה ■ "חייהם לא בסכנה", הוא קובע, "הם רוצים לחיות בגרמניה" ■ לדבריו, עדיף שאירופה תתרום לקרנות שיסייעו לפליטים סמוך לארצותיהם

פליטים מסוריה / צילום: רויטרס
פליטים מסוריה / צילום: רויטרס

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שידוע כקול הבולט ביותר במאמץ למנוע כניסת מהגרים ופליטים לאירופה, אמר היום (שני) כי האיחוד האירופי לא צריך להתייחס לגל הנוכחי כגל של פליטים אלא כגל של מהגרים. אורבן אף טען שהאיחוד צריך לתמוך כלכלית במדינות מחוץ לאיחוד, מדינות כמו טורקיה, כדי שיבלמו את גל ההגירה עוד לפני שהוא מגיע לגבולות אירופה.

אורבן, שנועד הבוקר עם קבוצת דיפלומטים זרים בבבודפשט, אמר שהתכנית לפיזור המהגרים במדינות האיחוד היא מדיניות לא מתאימה מפני שכרגע, אירופה עדיין לא מצליחה להגן על גבולותיה. "כל עוד אירופה לא מצליחה להגן על גבולותיה, אין היגיון לדון על גורל אלו שזורמים אליה", הוא אמר. "זה יהיה הגיוני בהרבה להקים קרן למען המדינות החשובות לנו, כמו טורקיה, כדי שיתמודדו עם בעיית המהגרים בשטחן".

עבור רבים מהמהגרים, הונגריה היא המדינה הראשונה אליה מגיעים הפליטים באיחוד האירופי. ראש הממשלה, שמוגדר לעיתים לאומני או ימני, קורא שוב ושוב לאיחוד להתעורר ולראות שהגל הנוכחי, הוא גל שמבשר על בואם של מיליונים נוספים. אורבן אמר בעבר שהפליטים מציבים את המורשת הנוצרית של אירופה בסכנה.

 

בהונגריה, סמוך לגבול עם אוסטריה, שוהים היום אלפי מהגרים מסוריה, מעירק, מאפגניסטן וממדינות נוספות במזרח התיכון ובאפריקה. הם שמעו על חבריהם שקיבלו אישור להמשיך מערבה, לאוסטריה עצמה ולגרמניה, והם עדיין ממתינים.

נשיא צרפת פרנוסאה הולנד קרא לקיים ועידה בינלאומית בנושא הפליטים. הוא האשים את ארגון המדינה האסלאמית בעובדה שאלפים בורחים מהמזרח התיכון, והצהיר כי צרפת תפעל מהאוויר נגד הארגון.