בדרך לחדשות 10? גאולה אבן נפגשה עם גולן יוכפז

גורמים בתעשייה אמרו ל"גלובס" כי השניים דיברו על האפשרות שאבן תשתלב בחדשות 10, אולם לא ברור באיזה תפקיד ■ חדשות 10: "לא הייתה שום הצעה לאף אחד מהצדדים"

גאולה אבן / צילום: יח``צ-דוד וינוקור
גאולה אבן / צילום: יח``צ-דוד וינוקור

מנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז, נפגש באחרונה עם מגישת התוכנית "מוסף" בערוץ 1, העיתונאית גאולה אבן-סער. גורמים בתעשייה אמרו ל"גלובס" כי השניים דיברו על האפשרות שאבן תשתלב בחדשות 10, אולם לא ברור באיזה תפקיד ומה הייתה מידת התקדמות השיחה.

אבן-סער הצטרפה לרשות השידור בשנת 1993 ומאז נחשבה לאחת העיתונאיות הבולטות בערוץ 1. לאורך השנים הגישה אבן את משדרי החדשות המרכזיים בערוץ הציבורי, ובהם "מבט" (האישה הראשונה שהגישה בארץ מהדורת חדשות מרכזית לבדה), "יומן" ומשדרי בחירות מרכזיים. בשנים האחרונות היא הגישה כאמור את התוכנית "המוסף" שזוכה לאחוזי צפייה נמוכים, במיוחד לאחר שהוקדמה לפני מהדורת החדשות המרכזית.

שמה של אבן-סער נקשר השנה דווקא סביב היחסים המתוחים בתוך ערוץ 1, לאחר שהושעתה על-ידי מנהלת חטיבת החדשות, אילה חסון, בעקבות החלטתה לנטוש את המערכת לפני שידור מתוכנן של תוכניתה, עקב עימות סביב מוזמנים מקרב אנשי הליכוד. חסון מצאה בכך ניגוד עניינים על רקע בכירותו של בעלה של אבן, אז השר גדעון סער. אבן-סער דחתה את ההאשמות וטענה להתנכלות. אבן-סער שבה לעבודתה זמן קצר אחר-כך, לאחר שסער פרש מהחיים הפוליטיים.

בימים אלה נמצאת רשות השידור בפירוק, ושאלות עולות סביב המשך עבודתם של בכירים רבים, עם הקמת תאגיד השידור הישראלי במועד המתוכנן במארס 2016.

מחדשות 10 נמסר כי "המנכ"ל גולן יוכפז אכן נפגש עם גאולה אבן. לא הייתה שום הצעה לאף אחד מהצדדים, הם נפגשים מפעם לפעם".

אבן-סער לא הגיבה לידיעה.