גיל שויד: "רמת החיים כאן עולה כל הזמן. האנשים די מרוצים"

"בעוד 5-10 שנים, שר האוצר ישאל את עצמו איפה הרווחים ויגלה שהם לא בארץ" ■ "היעד שלנו לשנה הקרובה הוא ש-10% מהעובדים החדשים יהיו מהמגזר הערבי והחרדי" ■ מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט מתכנן מהפכה חברתית בהייטק ■ ראיון חג

גיל שויד / צילום: יונתן בלום
גיל שויד / צילום: יונתן בלום

גיל שויד, מהמעטים שבעשירי ישראל שעוד לא זכו להישחט על המזבח הציבורי (ויש לזה הרבה סיבות, שנגיע אליהן בהמשך), רוצה ערב ראש השנה להחזיר למדינה קצת אהבה: "אני חושב שזה מקום טוב ואני שמח לחיות בו. יש המון-המון דברים שניתן לשפר. אתה יכול להסתכל על חצי הכוס הריקה ולומר שהמצב גרוע, אבל אתה יכול להסתכל גם על חצי הכוס המלאה. ביומיום הציבור הישראלי חי טוב. רמת החיים עולה כל הזמן ושביעות הרצון של אנשים די גבוהה".

מצד שני, שויד (47), המייסד של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, מודע היטב לפערים החברתיים ולגוונים השונים של הציבור בארץ, ומנסה לא להתעלם מהאחריות שיש לשחקנים מרכזיים, כמוהו, כלפי החברה הישראלית. בינואר האחרון, למשל, הצטרפה צ'ק פוינט ליוזמת "האב אחריות בליבה", שהחברות המשתתפות בה לוקחות על עצמן לקדם תפיסות של גיוון בתעסוקה, ברכש ובמוצרים כחלק מפעילות הליבה העסקית שלהן (ראו מסגרת בעמוד הבא). היעד של צ'ק פוינט בהיבט הזה הוא לשלב יותר עובדים מהמגזרים הערבי והחרדי.

"אני חושב שבתור בן אדם שמאמין בהזדמנות ובשוויון, אני צריך לשאול את עצמי אם אני באמת מממש את זה. מעבר לזה, אנחנו צריכים למצוא כמה שיותר אנשים טובים, וככל שנרחיב את הציבורים שאנחנו פונים אליהם, אני מקווה שנצליח למצוא את האנשים הללו. השנה, למשל, גייסנו כבר 20 עובדים מהמגזר הערבי ואני חושב שהיעד שנקבע הוא ש-10% מהעובדים החדשים שנגייס השנה יהיו מהמגזר הזה או מהמגזר החרדי. אני לא יודע אם זה יומרני או לא, כי אני לא יודע למשל אם הציבור הערבי מיוצג ב-10% בפקולטות למדעי המחשב באוניברסיטאות".