רשות ני"ע עצרה חשודים בתרמית בהיקף עשרות מיליוני שקלים

מרדכי כהן, ליעם ישראל ואריה נחום נעצרו בחשד כי ביצעו אלפי עסקאות תרמיתיות שהובילו ליצירת רווח של כ-3 מיליון שקל ■ בננוסף הם חשודים בעבירות הלבנת הון

רשות ניירות ערך עצרה אתמול (ג') 3 חשודים בביצוע תרמית בניירות ערך, במהלכה ביצעו החשודים אלפי עסקאות תרמיתיות בהיקף כספי של עשרות מיליוני שקלים, אשר הובילו ליצירת רווח בסך של כ-3 מיליון שקל בחשבונות הנמצאים בשליטתם של החשודים.

שניים מהחשודים - מרדכי כהן, ליעם ישראל - הובאו אמש לבית משפט השלום בתל-אביב, ומעצרם הוארך עד מחר; החשוד השלישי, אריה נחום, שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים.

מהחקירה, שנערכה על-ידי חוקרי מחלקת חקירות מודיעין בקרת מסחר של רשות ניירות ערך עולה כי מרדכי (מוטי) כהן, ושותפיו ליעם ישראל ואריה נחום, ניהלו במהלך השנים 2015-2012 עשרות חשבונות ניירות ערך של לקוחות ללא רישיון ניהול תיקים, בניגוד להוראות החוק בעניין.

על-פי החשד, במסגרת פעילותם ביצעו החשודים בין חשבונות הלקוחות ובין חשבונות שבשליטתו של כהן פעולות קנייה ומכירה של ניירות ערך בדרכי תרמית, ובכלל זה באמצעות ביצוע עסקאות עצמיות ומתואמות מוכוונות שער אשר תכליתן, על-פי החשד, היא הן יצירת רווחים אסורים לזכותם והן הצגת מצגי-שווא ללקוחותיהם בדבר תשואות תיק ההשקעות שלהם.

על-פי החשד, כתוצאה מפעילות זו גרפו כהן ושותפיו רווחים אסורים בסך של כ-3 מיליון שקל.

מממצאי החקירה עולה כי קיימות העברות כספיות רבות בסכומים משמעותיים בין החשודים ובין מעורבים נוספים בתיק המקימים חשד לביצוע עבירות הלבנת הון.

עוד עלה בחקירה כי במסגרת פעילותם ביצעו החשודים פעולות הסתרה של מקור הרווחים האסורים, בין היתר באמצעות שימוש בחשבונות של צדדים שלישיים, עובדה המקימה חשד לביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט השלום להארכת מעצרם של החשודים חשפו חוקרי רשות ניירות ערך כי במסגרת תיק חקירה זה עולה חשד למעורבותם של כהן וישראל בפרשה חמורה נוספת אשר תיחקר במהלך התקופה הקרובה.

רשות ניירות ערך מייחסת לכהן ושותפיו חשד לביצוע עבירות תרמית, ניהול תיקים ללא רישיון, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, שוחד ואיסור הלבנת הון.

החשודים ומעורבים נוספים נחקרו בקשר לחשדות המיוחסים להם, אך החקירה טרם הסתיימה. על-פי ממצאי החקירה, בין החשודים עצמם וכן בינם לבין מעורבים בחקירה מתקיימים יחסים אישיים קרובים וכן קשרים מקצועיים תכופים, לרבות קשרים טלפוניים, ועל כן הצהירו חוקרי הרשות בפני בית המשפט כי קיים חשש מפני שיבוש הליכי חקירה.