סתיו על המדף: הקולקציות החדשות של המעצבים המקומיים

הקולקציות החדשות לעונת הסתיו כבר מסודרות יפה על המדפים, וזה הזמן להתרשם מכמה מהן, פרי-ידם של המעצבים המקומיים

דורין פרנקפורט / צילום: אסף עיני
דורין פרנקפורט / צילום: אסף עיני

סאקס

בכל מה שקשור לבגדי בייסיק וקזו'אל, פחות זה יותר. את הכלל הזה הפנימו כבר מזמן בסאקס, ונדמה שהפעם התרגום לבייסיק נראה נינוח אך מתוחכם מתמיד, תחת קו הקז'ואל של המותג "סימפל לייף". בקולקציה ניתן דגש מיוחד על סריגים וז'קטים, עם שפע של סריגים קלילים, עבים או דקים, בדיטיילים מיוחדים, במראה מחוספס וקול בסריגות קרושה ופיקה, ושטיפות טאי דאי ודרטי ווש. בולטות לטובה במיוחד שמלות מקסי על טהרת המונו כרום (שחור, אפור ובז') שעושות חסד מופלא לגוף הנשי בפשטות ובנינוחות.

■ מחירים: 250-650 שקל. להשיג בחנויות המותג.

סאקס / צילום: יעקב מהגר
 סאקס / צילום: יעקב מהגר

רונן חן

Autumn-Material, החומרים שמהם עשוי הסתיו, הוא שם הקולקציה החדשה של רונן חן, המתמסרת אל חומריות עשירה דרך מגוון טקסטורות, פרי פיתוחי אריגה, סריגה והדפס ייחודיים. דרך כתב ידו, שהופך מתוחכם יותר מעונה לעונה, שומר רונן חן על הסגנון האנדרוגני מחויט שלו המתורגם בהצלחה יוצאת מן הכלל למראה נשי עכשווי, נינוח, ומלא עוצמה. את הקולקציה החדשה מרכיבות מספר קבוצות השראה מרכזיות שנקראו על שם שירי פופ איקוניים, שיוצרים יחד פלייליסט חורפי מוזיקלי לביש, המתאים במיוחד לאקלים הישראלי: מראה חם וחורפי, בטקסטילים נוחים וקלילים. שתי הקטגוריות המקבלות דגש דומיננטי במיוחד בקולקציה של חן העונה מציבות במרכז את פריטי הסתיו והחורף האולטימטיביים: ז'קטים וסריגים. ההיצע מרשים במיוחד ותפור לעילא.

■ מחירים: 230-1,390 שקל. להשיג בחנויות המעצב.

רונן חן / צילום: דודי חסון
 רונן חן / צילום: דודי חסון

דורין פרנקפורט

"עונת הנדודים" הוא שמה של קולקציית סתיו-חורף 2015-2016 שעיצבה פרנקפורט. הקולקציה עוצבה בהשראת היהדות הגרוזינית, אחת מעדות ישראל העתיקות ביותר בעולם, שבמשך אלפי שנים חייתה על קו התפר בין אסיה לאירופה, בין מזרח לאשכנז, ספגה את ההשפעות מכל הקצוות המרוחקים ואיחדה אותם למראה עשיר ומעורר השראה. הקולקציה המרהיבה הזו של המעצבת צוללת לרומנטיקה של הצבעוניות העמוקה, הכהה ומהפנטת של הטקסטיל באזור, ברוקדים ואלמנטים רקומים המאפיינים את האירועים והשמחות של הקהילה. העיטורים הנוכחים בבתי הכנסת, בצעיפים ובשטיחים, והגוונים העמוקים בקולקציה זכו לביטוי גם בעבודותיו של האמן יוצא גרוזיה מאיר פיצ'חדזה ז"ל, המכתיבים את הצבעוניות השחרחרה-כחלחלה של האוסף. לצידם מורגשת הסקאלה הטבעית של הגיאוגרפיה ההררית - אפור וחום שהשתקפו גם בבגדי הכפריים, ונגיעות של אדום לוהט וארגמן מלכותי, שמגיעים מבגדי החינה החגיגיים. כל אלה מציירים יחד קווים לדמותו של הנווד בן ימינו, שכן על-פי פרנקפורט, בימים אלה שאלות על נוודות, הגירה, והיטמעות במחוזות ישנים-חדשים מעולם לא היו בוערות יותר. את הקולקציה מלווה סדרת אביזרים נלווים יפה, ייחודית ומהפנטת לא פחות מהבגדים, כמו כובעי קטיפה, תיקי נוודים מעור, נעליים גבריות וסיכות דש רקומות בתלת-ממד.

■ מחירים: 250-1,650 שקל. להשיג בחנויות המעצבת.

דורין פרנקפורט / צילום: אסף עיני
 דורין פרנקפורט / צילום: אסף עיני

לארה רוסנובסקי

קולקציית חורף 2016 של המעצבת לארה רוסנובסקי, חוגגת חיבורים ומפגשים בין תקופות, תרבויות וחומרים. גזרות שנות ה-70 המתקאמבקות, פוגשות את הדיטיילס המטאליים של שנות ה-90, בשילוב של מגוון רקמות שבטיות וצבעוניות שכל-כך מזוהות עם כתב ידה של המעצבת. בולטות ביופיין במיוחד בקולקציה שמלות מקסי משיפון, המלטפות את הרצפה בהדפסי קומופלאז חורפיים.

■ מחירים: 800-1,200 שקל. להשיג בחנויות המעצבת במרכז שוסטר ברמת-אביב וביפו.

לארה רוסנובסקי / צילום: רון קדמי
 לארה רוסנובסקי / צילום: רון קדמי

נטע אפרתי

עולם הריקוד בכלל וסגנון ההיפ הופ בפרט, מהווים את ההשראה לקולקציית החורף של נטע אפרתי, שהריקוד הוא חלק משמעותי בחייה. תנועה, חושניות, צבעוניות ותשוקה מתעוררים לחיים בכל דגם ודגם בקולקציה החדשה שלה. גזרות האוברסייז דומיננטיות במיוחד, ועשויות באופן מדויק, כך שהסילואטה של הגוף לא הולכת לאיבוד, למרות העושר של הבדים, שמדגישים נוחיות מירבית של תנועה, כמו שיפון, סריגים, קרפים מודפסים ואריגים.

■ מחירים: 450-1,300 שקל. להשיג בחנות המעצבת, רחוב רבי נחמן 4, יפו.

נטע אפרתי / צילום: גורין ליובונצ'יץ
 נטע אפרתי / צילום: גורין ליובונצ'יץ

מאיה נגרי

האישה של מאיה נגרי מתהדרת במראה מתוחכם המשדר איכות ויוקרה. על המנעד הזה - בין הנוכחות השקטה לבין זו רבת הרושם, יצרה נגרי קולקציה המשלבת את הטרנדים העדכניים באופי המוכר, הנינוח והאלגנטי של המותג, המתבטאים במגוון הגזרות והצלליות הרחב בקולקציה, כמו למשל שמלה בצללית קימונו קצרה בעלת מחשוף סגור, חליפת חצאית מבד סריג המורכבת מחצאית צינור ארוכה וצרה וסווטשירט רחב בעל צווארון גולף נשפך ושרוול בגזרת פעמון. אלה מהווים קולקציה עשירה מדויקת ומחמיאה.

■ מחירים: 180-2,890 שקל. להשיג בחנויות המעצבת.

מאיה נגרי / צילום: יניב אדרי
 מאיה נגרי / צילום: יניב אדרי