נעילה שלילית בבורסות אירופה; "השווקים יישארו תנודתיים"

נתון מאקרו חלש בסין ■ ברקליס: "ספקולציות באשר לתמיכה פיסקאלית בסין וביפן נכשלו בשימור הראלי בנכסים המסוכנים"

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, ולאחר ירידות חדות שחתמו את המסחר באסיה.

מניית BHP ביליטון ירדה על רקע הורדת דירוג המלצה על ידי אנליסטים ונתוני המאקרו החלשים שפורסמו בסין.

מגמה שלילית נרשמה היום גם בבורסות אסיה. אתמול רשמו הבורסות במזרח עליות שערים חדות, כשמדד הניקיי היפני מזנק בשיעור היומי החד ביותר מאז 2008.

בסין פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן עלה באוגוסט ב-2%, יותר מהצפי לעלייה של 1.8% ומעל הקריאה ביולי - 1.6%. מדד המחירים ליצרן רשם ירידה חדה של 5.9% בהשוואה לצפי לירידה של 5.5%, הירידה החודשית ה-42 ברציפות.

להוציא את סין, הפעילים בשווקים מתרכזים בפעולותיו הקרובות של הפדרל ריזרב, בעיקר סביב השאלה האם הבנק המרכזי האמריקאי יעלה בישיבה הקרובה את הריבית, לראשונה מאז 2006. אל מול הטלטלה בשווקים, זה כבר אינו הימור בטוח כפי שהיה יחסית לפני מספר שבועות.

"ספקולציות באשר לתמיכה פיסקאלית בסין וביפן נכשלו בשימור הראלי בנכסים המסוכנים", ציינו אסטרטגים בבנק ברקליס. "למרות שהתנודתיות פחתה בימים האחרונים, אי ודאות בנוגע להאטה בכלכלה העולמית, פוטנציאל להפתעות בכלכלות בעייתיות בשווקים המתעוררים והתגובה של כמה מהבנקים המרכזיים - הם פה להישאר בטווח הנראה לעין", הוסיפו.

"השווקים יישארו תנודתיים עד לישיבת הפד בשבוע הבא. הפעילים מתמקדים שוב בהעלאת ריבית אפשרית בארה"ב ובהשפעתה על שווקים מתעוררים", ציינו ב-AMP Capital.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]