בג"ץ לבזק ולמשרד התקשורת: השיגו הכרעה על הטלפוניה תוך חודש

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר יידרש להשיג פשרה שתהיה מקובלת על אגף הכלכלה במשרדו ועל בזק לגבי מחיר השירות ברפורמת השוק הסיטונאי ■ אם לא תושג פשרה, בג"ץ עשוי לקבל את עמדת משרד התקשורת נגד בזק

סטלה הנדלר שלמה פילבר  / צילום:יחיאל ינאי דוברות משרד התקשורת
סטלה הנדלר שלמה פילבר / צילום:יחיאל ינאי דוברות משרד התקשורת

בג"ץ העניק ארכה של חודש להשלמת המגעים בין משרד התקשורת לבזק לפתרון המחלוקת סביב נושא הטלפוניה ברפורמת השוק הסיטונאי. מכיוון שמדובר בחודש שנופל על תגי תשרי, בפועל יהיה לצדדים פחות זמן לשבת על הפתרון, ולמרות זאת בג"ץ החליט שמדובר בזמן סביר, למרות ששני הצדדים רצו זמן ארוך יותר.

סלקום ופרטנר ביקשו שתתקבל החלטה כמה שיותר מהר, וייתכן שגם בעמדתן התחשב בג"ץ, כיוון שהן המתחרות המרכזיות שרוצות את השירות כמה שיותר מהר.

כפי שנחשף ב"גלובס", פתרון המחלוקת שבין בזק למשרד התקשורת סביב השימוש בטלפוניה של בזק, כחלק מאסדרת הרפורמה בשוק התקשורת הקווי, תלוי בשאלה כמה כסף ישלמו מתחרותיה של בזק עבור השימוש בטלפוניה שלה. הפתרון שמוסכם, שקרוי פתרון הבילינג, מאפשר שימוש פשוט ויעיל בטלפוניה של בזק לטובת מתחרותיה, אך המחיר שקבע המשרד לשירות שתספק בזק הוא נמוך מדי לטענתה, ואילו המשרד רוצה שהמחיר יהיה כמה שיותר נמוך.

הגישור בין הצדדים מוטל על מנכ"ל המשרד, שלמה פילבר, וזה לא הולך להיות פשוט בכלל. מצד אחד אגף הכלכלה סבור כי המחיר חייב להישאר מאד נמוך ואף כלל לא שוכנע שהמחיר צריך להתעדכן כלפי מעלה; ומצד שני בזק ממשיכה וטוענת כי בתצורה החדשה של השירות שיסופק למתחרים היא עושה את כל העבודה, ולכן המחיר חייב לשקף תמורה הולמת.