בוול סטריט מתכוננים לתנודתיות חריפה מאוד במניות ביום ה'

ראש מחלקת נגזרים בבית ההשקעות סוסקנה: זינוק במספר המשקיעים שקונים אופציות PUT מחוץ לכסף כהגנה מפני התרסקות

ג'נט ילן / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

הפדרל ריזרב עשוי להעלות את הריבית ביום ה' ובוול סטריט מתכוננים לעלייה חדה בתנודתיות שתלווה את השוק ימים אחרי הודעת הריבית.

סטייסי גילברט, ראש מחלקת נגזרים בבית ההשקעות סוסקנה (Susquehanna), טוענת ששוק האופציות מתמחר תנודה של 2.25% במדד S&P 500 אחרי הודעת הריבית.

"באופן לא מפתיע, שוק האופציות מראה שהודעת הפד תגרום לתנודתיות חריפה מאוד", היא אומרת לרשת CNBC. "יש הרבה חוסר ודאות והמשקיעים תרים אחר הגנות".

גילברט טוענת שהיא רואה משקיעים רבים שקונים אופציות להגנה מפני "התרסקות" של ממש בשוק המניות, כלומר אופציות PUT רחוקות מהכסף שיכולות לזנק בחדות אם הבורסה תיפול.

"לא ראינו כזו עלייה ברכישת הגנות מפני התרסקות מזה כשנתיים", היא אומרת. "משקיעים חושבים על הגרוע מכל ורוצים לישון טוב בלילה".

אמנם רוב הסוחרים מעריכים שהפד לא יעלה את הריבית מחרתיים, אולם מדובר ברוב לא גדול והמומחים בשוק עדיין חלוקים בדעתם, כך שהודעת הריבית - תהיה אשר תהיה - תפתיע את השוק.

אנדרו ברקלי מבית ההשקעות אופנהיימר טוען כי הפד ידחה את העלאת הריבית ל-2016 בשל הירידה בציפיות האינפלציה הודות לנפילה במחירי הנפט.

"לטעמי הסיכון בהעלאת הריבית נדחה", הוא אומר. לדבריו, רצוי לקנות מניות פיננסים כי העלאות הריבית ישפרו את מרווחי האשראי של הבנקים: "גם אם לא תהיה העלאת ריבית עכשיו, זה יקרה בקרוב וזה יסייע לסקטור הפיננסים".