למכירה מחיפושית: רינגו סטאר יציע כ-800 פריטים למכירה

מתופף הביטלס יערוך מכירה פומבית שבה יוצעו בין היתר מזכרות נדירות מתקופת פעילות הלהקה הבריטית ■ בין הפריטים: מערכת התופים של סטאר והגיטרה שבה ניגן ג'ון לנון

רינגו סטאר/ צילום:רויטרס
רינגו סטאר/ צילום:רויטרס

יותר מ-800 פריטים מהאוסף הפרטי של מתופף להקת הביטלס רינגו סטאר יוצעו למכירה פומבית, וביניהם מזכרות נדירות של הלהקה המיתולוגית כמו מערכת התופים עליה ניגן סטאר ביותר מ-200 הופעות והגיטרה שבה ניגן ג'ון לנון.

"יש לנו כל-כך הרבה פריטים שהרבה מהם לא ראיתי ב-20-30 שנים האחרונות", אמר סטאר בן ה-75 בראיון טלפוני שהעניק ביחד עם זוגתו ברברה באך מלונדון לרשת NBC האמריקאית.

לטענת המתופף האגדי, את הרעיון לביצוע המכירה הפומבית הוא קיבל לאחר שמוזיאון הגראמי בלוס אנג'לס ביקש ממנו לערוך תערוכה על חייו בשנת 2013. "זה התחיל בכך שהתחלתי לעבור על הפריטים ביחידות האחסון שלי ברחבי העולם", מספר סטאר, "וזה נראה שיש לנו יותר מדי דברים".

תופים, גיטרה, ומכונית

בין הפריטים שניתן יהיה לרכוש: מערכת התופים של רינגו, ששימשה אותו ביותר מ-200 הופעות. שווייה המוערך עומד על כ-500 אלף דולר. גיטרת ה"ריקן בייקר" איתה הופיע ג'ון לנון ב"מופע הכריסמס של הביטלס" העלות המשוערת של הגיטרה צפוי להגיע עד ל-800 אלף דולר. ורכב מסוג "מרצדס קופה" שהיה בבעלתו של חברו ללהקה ג'ורג' האריסון, שהעניק אותה במתנה לרינגו לפני מותו.

הפריטים ההיסטוריים יוצגו בתאריך ה-16 בנובמבר בבית הקפה "הארד רוק" בניו יורק לפני שיועברו לבית המכירות הפומביות ג'וליאנס שבבוורלי הילס קליפורניה, שם מעריכים כי עלות ההכנסות מפריטי החיפושים צפוי להגיע ל-10 מיליון דולר.

הזוג סטאר התחייב להעביר חלק מהסכום לטובת "קרן ילדי לוטוס", עמותה שהקימו ומתמקדת בנושאי רווחה ברחבי העולם.