וול סטריט ננעלה בעליות שערים בהמתנה להחלטת הריבית

מאקרו: הייצור התעשייתי ירד ב-0.4%; המכירות הקמעוניות עלו באוגוסט ב-0.2% ■ את העליות הובילו מניות התעשייה, האנרגיה והטכנולוגיה - שהתאוששו מהמכה שספגו ביום שני ■ מחר תחל ישיבת הריבית הדו-יומית של הפד

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים נאות, יום העליות השלישי מבין ארבעה ימי מסחר, בהובלת ההתאוששות במניות התעשייה, האנרגיה והטכנולוגיה. הפעילים בניו יורק, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת החלטת הריבית של הפד מחרתיים.

"נראה כי המניות שנפגעו ביום שני, במיוחד אנרגיה וטכנולוגיה, מובילות את העליות, ככל הנראה משום שאנשים קונים במחיר מציאה", אמרה היום אנליסטית בכירה בפורט פיט קפיטל גרופ.

"הראלי היום מתנהל מכל הסיבות הלא נכונות", אמר רייאן לרסון, ראש המסחר במניות ב-RBC גלובל אסט מנג'מנט. "המכירות הקמעוניות היו מאכזבות, אבל השוק כנראה מפרש זאת כסימן נוסף שעשוי לאלץ את הפד לדחות את העלאת הריבית".

אבל לדבריו, "השווקים צריכים להריע להעלאת ריבית בספטמבר, היות שפירושה שהכלכלה במצב טוב, ומסוגלת לעמוד בצעד קטן של העלאת ריבית".

ישיבת הריבית הדו-יומית של הפדרל ריזרב, שתחל מחר, היא אחת הישיבות המהותיות והחשובות של הבנק המרכזי האמריקאי בעשור האחרון. עד לפני כמה שבועות ההערכות בשוק היו כי הפד יבחר להעלות את הריבית מחרתיים, לראשונה מאז 2006, בין היתר הודות לשוק עבודה חזק. אולם אז באה הטלטלה בשווקים והחששות הגואים לבריאות הכלכלה הסינית, והורידו את הסיכוי להעלאת ריבית.

ב-15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני המכירות הקמעוניות לחודש אוגוסט, אשר טיפסו בשיעור צנוע של 0.2%, לעומת צפי לעלייה של 0.3% לאחר עלייה של 0.6% בחודש יולי. הצרכנים הוציאו הרבה פחות על דלק, אולם יותר על מכוניות חדשות ומשאיות. בנטרול דלק עלו המכירות הקמעוניות ב-0.4%.

כמו כן פורסם היום מדד האמפייר סטייט, הבודק את מגזר הייצור באזור ניו-יורק, אשר נותר חלש מאוד בספטמבר ועלה מעט למינוס 14.7 לעומת מינוס 14.9 באוגוסט - הרמה הנמוכה ביותר מאז 2009.

ב-16:15 שעוננו פורסם נתון הייצור התעשייתי באוגוסט, אשר ירד ב-0.4%, בהתאם לציפיות, לאחר עלייה של 0.6% ביולי, אשר תוקנה ל-0.9%.

"הצריכה הפרטית הייתה די מאכזבת השנה בארה"ב, במיוחד על רקע הירידה במחירי הנפט, שאמורה הייתה להשאיר יותר כסף בכיסי הצרכנים", ציינו בחברת המסחר במט"ח OANDA. "זה לא המצב, עוד סימן לסביבה הלא נורמלית שבה אנו נמצאים. אם הצרכנים אינם מבזבזים, ישנן בעיות גדולות יותר", נכתב.

"הסוחרים צריכים להיות מאוד זהירים בימים הקרובים, בשעה שהאי-ודאות גדלה והיא עשויה להוביל למכירות כבדות בשוקי העולם", ציינו ב-ADS Securities.

אפל הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה על שיא מסתמן במכירות האייפון 6S והאייפון 6S פלוס.

מיילן ופריגו הוסיפו לעמוד במוקד לאחר שמיילן הגישה הצעה מחייבת לרכוש את פריגו בעסקה ששוויה 27 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]