הטיפ היומי: שווה לשתות לחיי מניית Pernod Ricard

כלכלני מריל לינץ' מצפים כי בשנת הכספים 2016 החברה תוכל לצמוח ב-3% במכירות האורגניות וב-EBIT, לעומת צמיחה של 2% במכירות ב-2015, ושל 0%-2% ב-EBIT ב-2014/2015

יצרנית המשקאות החריפים Pernod Ricard / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
יצרנית המשקאות החריפים Pernod Ricard / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יצרנית המשקאות החריפים Pernod Ricard נסחרת בבורסה הצרפתית (סימול: RI:FP) לפי שווי של 23.6 מיליארד אירו. מדובר בחברה השנייה בגודלה בעולם בייצור משקאות חריפים. 80% ממכירותיה הן של משקאות חריפים שונים, ו-20% - של יינות ושמפניה.

בסוף אוגוסט, Pernod Ricard פרסמה את הדוחות הכספיים לסיכום שנת הכספים 2015. ההנהלה הייתה מרוצה מהתוצאות, אך הטון היה זהיר בכל הקשור לתחזית קדימה. בשוק הסיני נרשמה חולשה, אך החברה עדיין הציגה צמיחה אורגנית של 2% ב-EBIT (רווח לפני ריבית ומס), בהתאם לתחזית. החברה ממשיכה לצפות לצמיחה שנתית אורגנית במכירות בשיעור של 4%-5% בטווח הבינוני, אך לא סביר שהיעד הזה יושג השנה.

בסך הכול, הביצועים היו טובים יותר ונרשם שיפור הדרגתי. עם זאת, אנחנו מפחיתים את התחזיות שלנו. אנחנו מצפים לראות המשך שיפור הדרגתי בביצועי Pernod Ricard, כאשר בשנת הכספים 2016 החברה תוכל לצמוח ב-3% במכירות האורגניות וב-EBIT, לעומת צמיחה של 2% במכירות ב-2015, ושל 0%/2% ב-EBIT ב-2014/2015. יחד עם זאת, אנחנו מפחיתים ב-9% את התחזית שלנו לרווח הנקי למניה ל-2016, בין היתר בשל השפעות שערי חליפין (בפרט הרובל הרוסי ומטבעות אמריקה הלטינית ואסיה).

Pernod Ricard עדיין צומחת בקצב מהיר יותר משל המתחרות שלה - לדוגמה, ברבעון שהסתיים בחודש יוני, היא רשמה צמיחה של 3% לעומת 2% ב-Campari, כ-0.5% ב-Diageo וצמיחה שלילית של 9% ב-Remy. החברה ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה בשווקים רבים ואנחנו מאמינים שהמגמה תימשך.

בעשור האחרון החברה צמחה במהירות בעזרת סדרת רכישות, וכן חיזקה את הפורטפוליו ואת הפריסה הגיאוגרפית שלה. לאחר שנתיים של צמיחה מוגבלת, אנחנו מאמינים שהמכירות האורגניות שלה הגיעו לנקודת פיתול, על רקע מגמות משופרות בסין וארה"ב ומומנטום חזק בהודו. אנחנו מצפים שהרווח הנקי למניה יצמח ב-5 השנים הבאות בשיעור שנתי ממוצע של 8%, ברף הגבוה של קבוצת ההשוואה.

המניה נסחרת במכפיל רווח של 17.5 ל-2016, מה שהופך אותה לזולה ביותר בין חברות הצריכה הלא-מחזורית הגדולות באירופה. המלצתנו למניה נשארת "קנייה", ומחיר היעד יורד ב-10 אירו ל-125 אירו, מחיר שגבוה ב-37% ממחיר המניה בבורסה.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם