רוסק-עמינח: נתמוך ברפורמה בכרטיסי האשראי

מנכ"ליץ לאומי: "בנק לאומי בעד כל רפורמה שתשרת את הציבור, גם אם יהיה מדובר במכירת כרטיסי האשראי. אם זה ייבנה באופן שתהיה כאן רפורמה שהיא טובה לציבור, אז אנחנו נתמוך בה"

מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, אומרת כי היא תתמוך ברפורמה בשוק כרטיסי האשראי, אם הדבר "ישרת את הציבור".

בראיון ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 2 אמרה רוסק-עמינח כי "בנק לאומי בעד כל רפורמה שתשרת את הציבור, גם אם יהיה מדובר במכירת כרטיסי האשראי. אם זה ייבנה באופן שתהיה כאן רפורמה שהיא טובה לציבור, אז אנחנו נתמוך בה".

זאת, שבועיים לאחר שהמפקחת על הבנקים הנכנסת, ד"ר חדוה בר, הציגה מספר יוזמות שאמורות להביא להגדלת התחרות בין הבנקים בתחום משקי-הבית והעסקים הקטנים.

בין היוזמות, הפרדת חברות כרטיסי האשראי מבנקים שמשקלם בתחום האשראי הקמעונאי עולה על 20%. המשמעות היא ששני הבנקים הגדולים יידרשו למכור את הבעלות על חברות כרטיסי האשראי שלהם, יהיו מנועים מלעסוק בתפעול וסליקה של כרטיסי אשראי, אולם יוכלו להמשיך ולהנפיק כרטיסי אשראי.

על צעדי הממשלה להגברת הצריכה, אמרה רוסק-עמינח כי "גם אם הצעדים שנעשו שמגדילים צריכה הם טובים, אני חושבת שהרבה יותר חשוב לעשות צעדים שמגדילים השקעות. בסופו של דבר השקעות זה יותר מפעלים, יותר מפעלים זה יותר מקומות עבודה, וזה מה שיגדיל את הצמיחה וייצר את התועלת לכל אזרחי המדינה".