"החלטת הפד תביא להעלאת אי הוודאות בשווקים בטווח הקצר"

כלכלני לאומי בסקירה השבועית: ""דחיית מועד העלאת הריבית בארה"ב צפויה לספק תמיכה מסוימת בשווקים..אנו לא ממליצים על הגדלת רכיבי סיכון בתיק ההשקעות" ■ אגוד: משקיעים סולידיים צריכים לממש רווחים ולהפחית מעט חשיפתם לאפיק המנייתי

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

"דחיית מועד העלאת הריבית בארה"ב צפויה לספק תמיכה מסוימת בשווקים. מאידך, סימני שאלה לגבי התפתחויות בכלכלה הריאלית בסין צפויים להמשיך ולהוות גורם סיכון מרכזי בכלכלה העולמית. בישראל, עדכון כלפי מטה של אומדן הצמיחה לרבעון השני עלול להעיב על השווקים בטווח הקצר. אנו לא ממליצים על הגדלת רכיבי סיכון בתיק ההשקעות". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

רמת המחירים באפיקי האג"ח עדיין גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני, כתלות בהמשך השיפור הכלכלי בעולם. לכן, בלאומי ממליצים לשמור על מח"מ תיק בינוני-קצר.

ציפיות אינפלציה נמוכות שנגזרות משוק ההון תואמות את סביבת האינפלציה הנמוכה, ועשויות אף להכיל את הורדות המחירים שבפיקוח ואת הפחתות המיסים עליהן הוכרז."אנו ממליצים שלא להזניח את האפיק הצמוד בתיקי ההשקעות, ולהחזיק חשיפה מאוזנת בין האפיק השקלי והאפיק הצמוד".

עוד ממליצים כלכלני לאומי שלא לשנות את היקף החשיפה המנייתית בתיק ההשקעות. כלומר, הרכיב המנייתי, בדגש על חו"ל, ממשיך להיות האפיק המועדף בחשיפה לסיכון ביחס לאפיקי השקעה מסוכנים אחרים. עם זאת, רמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה, גם לאחר הירידות החדות במדדים, ולכן לא מומלץ להגדיל חשיפה לאפיק זה.

לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית לאפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה. בלאומי ממשיכים להמליץ על חשיפה מזערית בלבד לסחורות בתיקי ההשקעות, על אף ירידות השערים החדות במחירי הסחורות בעולם. זאת, כיוון שהתאוששות הביקושים הגלובליים לסחורות אינה צפויה בטווח המיידי.

בבנק אגוד מתייחסים בסקירה השבועית להחלטת הריבית בארה"ב מיום חמישי: "מרבית נתוני המאקרו שהתווספו השבוע היו מתחת לצפי מה שככל הנראה הקשה על החלטתה של ילן לגבי העלאת הריבית בנוסף לחולשתה של כלכלת סין והשווקים המתעוררים. לאור אי העלאת הריבית, צפויה אי הוודאות בשווקים להימשך ולהתגבר בטווח הקצר".

על רקע עליות השערים השבוע והתנודתיות הצפויה עקב השארת הריבית בארה"ב על כנה, ממליצים באגוד  ללקוחות סולידיים לממש רווחים ולהפחית מעט חשיפתם לאפיק המנייתי, כך שבתיק המייצג ההמלצה על הרכיב המנייתי מופחתת מ-22% ל-20%. בתיק הספקולטיבי הם מותירים את המלצתם על כנה -36%. "בניגוד לארה"ב שצפויה להעלות את הריבית בחודשים הקרובים, אין אנו רואים מצב דומה בארץ כל עוד סביבת האינפלציה האפסית תישמר. להיפך, האופציות של הורדת ריבית ו/או הרחבה מונטרית עומדות על הפרק. אם כי העלאת ריבית בזמן הקרוב בארה"ב כנראה שתשפיע בטווח הארוך יותר גם על קצב העלאת הריבית בארץ".