בולארד: החלטת הפד הייתה שגויה והעלתה ספקות לגבי הכלכלה

נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס: הנימוקים של ג'נט ילן והחברים האחרים היו לא משכנעים וההחלטה רק העצימה את החששות לגבי מצבה של כלכלת ארה"ב

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

נשיא שלוחת הפד בסנט לואיס, James Bullard, תוקף את החלטת הפדרל ריזרב בשבוע שעבר להותיר את הריבית בארה"ב ברמה אפסית.

הנימוקים של ג'נט ילן והחברים האחרים ב"וועדת השווקים הפתוחים" היו לא משכנעים וההחלטה רק העצימה את החששות לגבי מצבה של כלכלת ארה"ב, אמר בולארד. אני לא יכול להצביע כיום בוועדה אבל אם הייתי יכול הייתי מצטרף להתנגדותו של ג'פרי לאקר, הוא הוסיף.

"הוועדה לא סיפקה נימוקים משכנעים וצריך להבין שגם לאחר העלאת הריבית הזאת עדיין גובה הריבית יהיה מאוד מאוד נמוך וימשיך לתמוך בפעילות הכלכלית", הוא הוסיף.

ראש שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, אמר אתמול כי צריך להעלות את הריבית בארה"ב עכשיו, לאור התנאים הכלכליים הנוכחיים.

לאקר, שהיה היחיד שהצביע בעד העלאת הריבית ברבע אחוז בישיבה האחרונה השבוע, שבה הוחלט להותיר את הריבית על כנה, כתב אתמול (שבת) בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של הבנק כי ההחלטה שלא להעלות את הריבית העלתה את הסיכון לכלכלה האמריקנית.

"יש צורך בהעלאה של הריבית, לאור התנאים הכלכליים הנוכחיים והתחזית לטווח הבינוני", הוא אומר. עיכוב נוסף יהיה בניגוד לאופן ההתנהלות ששירת אותנו היטב בעבר. ההיסטוריה מלמדת אותנו שעיכוב כזה הוא מסוכן.

"התנאים הכלכליים השתפרו מאוד ב-6 השנים האחרונות. הגיע הזמן להכיר בהתקדמות המשמעותית שנעשתה ולהתאים לכך את הריבית", אמר לאקר.