100 קבלנים הגיעו לכנס המציעים הראשון של מחיר למשתכן

מדובר רק בהליך מקדים למכרז בקריית מוצקין ולא ניתן להסיק מכמות הנוכחים בכנס על מספר ההצעות שיוגשו בסופו של דבר למכרז

אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר
אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר

הקבלנים והיזמים מביעים עניין במכרזי מחיר למשתכן. כ-100 קבלנים ויזמים הגיעו היום (א') לכנס מציעים שהתקיים במתנ"ס בקריית מוצקין כדי לשמוע פרטים על המכרז הראשון שפורסם במסגרת מסלול מחיר למשתכן החדש.

בכנס המציעים הוצגו בפני הקבלנים והיזמים כללי מסלול השיווק החדש ופרטי המכרז. העובדה שבכנס המציעים נכחו עשרות קבלנים ויזמים יכולה להוות הישג למשרד הבינוי ומשרד האוצר, אך נזכיר כי מדובר רק בהליך מקדים למכרז ולא ניתן להסיק מכמות הנוכחים בכנס על מספר ההצעות שיוגשו בסופו של דבר למכרז.

כזכור, מכרז מחיר למשתכן בקריית מוצקין, במתחם כורדאני, הוא המכרז הראשון שפורסם בשיטה החדשה. מדובר במתחם המאפשר בניית 1,028 דירות והמכרז מבקש מהקבלנים והיזמים להגיש הצעות למחיר מ"ר סופי לרוכש הדירה הסופי כאשר ההצעה שתיבחר תהיה ההצעה הנמוכה ביותר. 10% מהדירות במתחם יופנו לבני היישוב והשאר לציבור הרחב.

עוד במסגרת המכרז נקבע מחיר מקסימאלי למ"ר מעליו לא יוכלו להתקבל הצעות. מחיר זה, כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות, עומד על כ-11 אלף שקל למ"ר כולל מע"מ, כך שדירת 100 מ"ר כולל מרפסת בשטח של 10 מ"ר, מחסן בשטח של 5 מ"ר וחניה ומחסן תימכר לכל היותר בכ-1.177 מיליון שקל.

ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי שנכח בכנס המציעים אמר היום: "הממשלה קיבלה לפני שעה קלה החלטה להביא 20 אלף עובדים זרים לענף הבנייה לטובת הזוגות הצעירים, כדי שלא נגיע בסוף למצב בו לא יהיו להם היכן לגור. אעשה כל מאמץ שהדברים האלה יתממשו בהקדם, כדי להגדיל את התחלות הבנייה, ולתת לכם הקבלנים את התנאים על מנת שתגיעו למצב שתייצרו הרבה דירות זולות יותר ובמהירות. אני שמח על מספר המשתתפים הרב בכנס ומקווה שזה יהיה גם מספר המשתתפים במכרז".

נזכיר שבמסלול מחיר למשתכן החדש כל הדירות שייבנו יהיו דירות המיועדות לזכאים. הזכאים לרכישת דירת מחיר למשתכן הם "חסרי דיור" - יחיד מגיל 35 ומעלה וזוגות בכל גיל. חסר דיור הוא מי שאין לו, ולא היו לו, ב-6 השנים האחרונות דירה או זכויות כלשהן בדירה. מלבד זאת, לא נקבעו שום קריטריונים כמו מספר ילדים, ותק נישואים, שירות צבאי, רמת הכנסה או מיצוי כושר השתכרות. מבין כל הזכאים תיערך הגרלה לזכאות לרכישת דירה מוזלת בפרויקט. במקביל, מי שיזכה בהגרלה יתחייב לא למכור את דירתו במשך 5 שנים, אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני אמר: "המהפכה בדיור מתחילה בקריית מוצקין. הרבה שואלים האם ניתן לתת אמון בממשלה ואני באתי לומר לכם שכן. המסלול הזה נקבע בהחלטות ממשלה ומועצת מקרקעי ישראל עד סוף 2017 ובכוונתנו לשווק עשרות אלפי יחידות דיור איכותיות במחיר מוזל לזוגות צעירים וחסרי דירה. באנו להשמיע ולשמוע".