צפו: כלי לוחמה חדשים וקטלניים משנים את כללי המשחק

יותר יקרים ומתוחכמים ונראים כאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני: חמקנים "כל-יכולים", פצצה שחודרת כל בונקר, ספינת קרב רואה ובלתי נראית ונשק לייזר חדשני ■ הצצה לכלי מלחמה חדשים שנחשפו לאחרונה

יותר יקרים, יותר מתוחכמים ובעיקר נראים כאילו נלקחו מסרט מדע בדיוני. אמצעי הלחימה, ואמצעים צבאיים בכלל, שיוצרו בארה"ב, רוסיה ואפילו ישראל, משנים את פני הקרב לחלוטין ועל הדרך גם עולים לא מעט כסף למשלם המסים. להלן רשימה חלקית של כמה מהם:

ה- F-22 ראפטור

חיל האוויר של ארה"ב מפעיל 195 מטוסי קרב מהסוג הזה - עם תג מחיר של 200 מיליון דולר לאחד - והם טוענים שמדובר במטוס הקרב הכי טוב בעולם. כזה שיכול להתחמק מכל מערכת הגנה אווירית שקיימת היום, כזה שיכול להפיל כל מטוס שיש לאויב, להפעיל מטוסים ללא טייס ועוד כל מני דברים סודיים. כדי להבין כמה המערכת הזו מוצלחת וסודית נציין שהאמריקאים העבירו חוק פדראלי שאוסר על מכירת המטוס מחוץ לארה"ב.

סוחוי T-50

התשובה הרוסית לראפטור הוא ככל הנראה הסוחוי T-50 וכאשר זה ייכנס לשירות נראה שהאמריקאים יאבדו את הבכורה. לא עוד בלעדיות אמריקאית בתחום החמקנים ומי יודע אולי גם שדה הקרב ישתנה לקרבות אוויר של חמקנים השאלה היא רק איך הם יגלו אחד את השני. הרוסים מתכננים להכניס את הסוחוי טי.50 לשירות כבר בשנת 2016 או 2017.

ספינת הטילים DDG-1000

וממטוסים לספינות חמקניות. ספינת הטילים החמקנית, DDG-1000, נחשבת לנשק שובר שוויון ומציגה יכולות מהפכניות, בתמורה ל-3 מיליארד הדולרים שהושקעו בה. הרכיבים מהם היא עשויה גורמים לה פשוט לחמוק לחלוטין מהמכ"ם. מערכת הטילים שבה היא מצוידת יעילה למגוון רחב מאוד של מטרות ומרחקים. ובנוסף היא חמושה במערכת אלקטרומגנטית שבעתיד תוכל גם לשגר טילים ללא חומר נפץ מבלי להסגיר את מיקומה".

אם כל הפצצות

עד להופעת ה- GBU-57 היו שליטים וגנרלים שחשבו שהם יכולים להסתתר מתחת לאדמה, בבונקרים משוריינים. אבל, במשקל של למעלה מ-13 טון, מסוגלת ה- GBU-57 לחדור משהו כמו 20, 25 מטר של בטון מזויין ועד 60 מטר אדמה, כך שכמעט ואין איפה להסתתר ממנה.

משגר לייזר

גם לטכנולוגיית הלייזר מקום של כבוד בשדה הקרב. בדצמבר שנה שעברה הצי האמריקאי השלים את פיתוח של מה שנחשב כנשק של העתיד, המשגר קרן לייזר קטלנית לעבר מטרות ניידות. תותח הלייזר הזה יכול להשמיד מגוון רחב של מטרות, כולל טילים, בתוך 30 שניות. לא פחות חשוב זה המחיר של כל ירייה, רק 59 סנט. זאת אל מול עלות של טיל, למשל ה-SM-2 שעולה 400 אלף דולר ליחידה.

לוחמת סייבר

ואי-אפשר לסיים בלי לוחמת סייבר. בשנת 2010 כולנו זוכרים כיצד תקפה תוכנית זדונית את המחשבים של תוכנית הגרעין האיראנית, וגרמה לפגיעה קטלנית במחשבים. מדובר בסטוקסנט אשר נחשבת לנקודת מפנה של ממש -לפחות על-פי אדוארד סנאודן התוכנית נוצרה על-ידי ישראל וארה"ב. מאז אנחנו שומעים על התקפות נוספות ברחבי העולם - פרסומים שונים דיברו על תקיפות של האקרים סינים, רוסים וגם צפון קוריאנים שתקפו את סוני ובתגובה ארה"ב פשוט ניתקה את כל המדינה מהאינטרנט למשך שעות ארוכות. אין ספק שהמלחמה הבאה תתנהל גם על פני כמה עשרות אלפי שורות קוד זדוניות.