דלק מוכרת את יתרת מניותיה בריפבליק תמורת כ-140 מ' ד'

הרוכשת הינה חברת הביטוח האמריקאית AmTrust ■ סה"כ קיבלה קבוצת דלק בתמורה למכירת מלוא אחזקותיה בריפבליק סכום כולל של כ-860 מיליון שקל

אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי
אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי

קבוצת דלק הודיעה הבוקר (ג') כי חתמה על עסקה למכירת יתרת החזקותיה בחברת הביטוח האמריקאית Republic (כ-66%), בתמורה לסכום כולל של 140 מיליון דולר (כ-540 מיליון שקל).

הרוכשת היא חברת הביטוח האמריקאית AmTrust, חברה ציבורית הנסחרת בוול סטריט תחת הסימול AFSI, אשר במקביל תרכוש גם את יתרת 34% ממניות חברת ריפבליק מידי המחזיקים האמריקאים האחרים, ובכך תחזיק ב-100% ממניות החברה.

כאמור, התמורה בעסקה מסתכמת לכ-540 מיליון שקל, והיא תועבר לקבוצת דלק ב-4 תשלומים שנתיים שווים כאשר התשלום הראשון בסך של 137 מיליון שקל יועבר לקופת הקבוצה במזומן עם השלמת העסקה. יתרת התשלומים יישאו ריבית שנתית בשיעור 5.75%.

סכומים אלו מצטרפים לסכום של כ-310 מיליון שקל שקיבלה קבוצת דלק לפני מספר חודשים עם מכירת 34% מאחזקותיה בריפבליק, באופן שסך-הכול קיבלה קבוצת דלק בתמורה למכירת מלוא אחזקותיה בריפבליק סכום כולל של כ-860 מיליון שקל. עם השלמת העסקה צפויה הקבוצה לרשום רווח בדוחותיה הכספיים.

מנכ"ל הקבוצה אסי ברטפלד ציין כי "עסקה זו מהווה נדבך נוסף באסטרטגיית הקבוצה למיקוד פעילותה בתחום האנרגיה, ומכירת הנכסים שאינם בליבת הפעילות. השלמת העסקה תגדיל עוד יותר את קופת המזומנים של החברה ואת גמישותה הפיננסית בתקופה של הזדמנויות בתחום האנרגיה הבינלאומי".