עוד ציוץ מגוחך של ח"כ אורן חזן עורר סערה ברשת

תיירת יפנית נפצעה היום באורח קל מאבנים שיודו בחברון ■ חזן, סגן יו"ר הכנסת, בחר לצייץ בטוויטר כי "תיירת יפנית נפגעה בפיגוע בחברון ע"י מיידה אבנים, או בשמו המסורתי ביפן - אישימאבן" ■ תגובות הגולשים: אתה חבר כנסת, לא סטנדאפיסט

אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת
אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת

עוד פרובוקציה מבית היוצר של סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן: תיירת יפנית נפצעה היום (ג') אחר-הצהריים באורח קל מאבנים שיודו לעבר חסם "שוטר" שבחברון. היא פונתה עם חבלה בראשה לבית חולים בירושלים - כך דיווח ארגון הצלה יו"ש. אלא שעל אף חומרת האירוע, ח"כ חזן בחר להגחיך את התקרית ולהפוך את העניין לבדיחה.

"תיירת יפנית נפגעה בפיגוע בחברון על-ידי מיידה אבנים או בשמו המסורתי ביפן - אישימאבן", כתב ח"כ חזן (הליכוד) בעמוד הטוויטר שלו. התגובות הנזעמות על הציוץ המתלוצץ לא איחרו לבוא. "אתה מודע לעובדה שנבחרת לכהן כחבר כנסת ולא כחבר ב'דומינו גרוס' (חבורת סטנד-אפ)", כתב אחד הגולשים, ואחר הוסיף: "אחי, הדובר שלך זה נאור ציון?".

מצייצים נוספים הביעו פליאה על הבדיחה, שבאה על חשבונה של אישה שהייתה קורבן לפיגוע אבנים. "תגיד בבקשה שלקחו לך את הטלפון", נכתב וגם: "איזה באסה לנו שאתה, אתה". היו גם גולשים שהחזירו לח"כ חזן באותו המטבע וכתבו לשאר העוקבים: "גאון, אולי נריץ אותו לכנסת" וגם: "די, אל תדברו אליו בצורה כזאת, הוא עוד ייפגע ולא ייתן לנו לשחק איתו בארגז חול". תחת כל אלה היו גם שהביעו תמיכה בדבריו של הח"כ מהליכוד וכתבו לו: "יישר כוח", ו"אתה הקול השפוי בכל הברדקיה הזאת".

מוקדם יותר ביקר ח"כ חזן את התקרית בהר הבית, שבמהלכה תועד ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) מקלל את המתפללים היהודים שעלו להר הבית וקרא לעברם: "פושעים מטורפים, לכו לעזאזל".

"לא פלא שנזרקים אבנים ובקבוקי תבערה מתוך המסגד כאשר אלה הם מנהיגיהם", אמר בתגובה לדברים הללו ח"כ חזן ותקף ישירות את יריבו: "בזמן ש'טרוריסט המילים' זחאלקה ממשיך להסית בחופשיות ונהנה מחסינות פרלמנטרית, יהודים עטופים בטלית לא יכולים להגיע בחופשיות ובבטחה לכותל המערבי. עד מתי יימשך החלם?".

אלא שבאופן אירוני למול הדברים שכתב כמה שעות מאוחר יותר לגבי התיירת היפנית, ציין ח"כ חזן בנוגע לנושא המתיחות בירושלים כי "יש להבין שגם מילים, כמו אבנים, הם (הטעות במקור) טרור לכל דבר!".