צבא ארה"ב מציג: לוחמי טאבלט ינהלו את המלחמה הבאה

כחלק מתנופת פיתוח מרשימה שמתחוללת בשנים האחרונות בצבא ארה"ב, וכוללת שלל אמצעי לחימה מתקדמים ופיתוחים טכנולוגיים, חשפו לאחרונה בפנטגון אפליקציה מהפכנית שתאפשר ללוחמים בשטח גישה לכוח אש אדיר

להזעיק תגבורת צבא ארה"ב, צבא, שדה קרב, מוניטור/  צילום: מהוידאו
להזעיק תגבורת צבא ארה"ב, צבא, שדה קרב, מוניטור/ צילום: מהוידאו

זה נראה כמו מוצר שלקוח מסרטי מדע בדיוני אבל הוא אמיתי לגמרי.

דארפ"א (DARPA), סוכנות המחקר והפיתוח של הפנטגון האמריקאי, חשפה  אפליקציה חדשה שבאמצעותה יכול לוחם בשטח עוין להזניק ולהכווין לאזור שבו הוא נמצא, סיוע אווירי של מטוסי או מסוקי קרב, וכל זאת בלחיצת כפתור.

האפליקציה החדשה, תפעל על גבי מכשירי הטאבלט אותם נושאים זה מכבר הלוחמים ביחידות המיוחדות של צבא ארה"ב, אשר מופעלים על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד.

הניסוי המבצעי לאפליקציה שרואות עינכם, נערך בחודש מאי האחרון בבסיס חיל האוויר האמריקאי בנבאדה, הוא דימה תנאי מלחמה והוכתר בהצלחה רבה, זאת לאחר שלל ניסויים דומים שהתבצעו במהלך השנה האחרונה.

הניסויים הללו שילבו גם כלי נשק מונחי לייזר בהם מצוידים כלי הטיס החדשניים ביותר בחיל האוויר האמריקאי, כשהאפליקציה מיועדת להפעיל כמעט את כל סוגי הכלים שבארסנל צבא ארה"ב.

האפליקציה, שזכתה לשם PCAS  עתידה להיכנס בקרוב לשימוש מבצעי ותאפשר ללוחמים בשטח לתקשר ישירות עם הטייסים, לסמן עבורם מטרות, ולהזעיק סיוע אווירי עבור כוחות נוספים הנמצאים בשטח.