לקראת דוח התעסוקה: נעילה מעורבת בוול סטריט

דוח התעסוקה צפוי להציג תוספת של יותר מ-200 אלף משרות ■ מדד מנהלי הרכש - הנמוך ביותר מאז מאי 2013 ■ נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד תומך בהעלאת ריבית החודש ■ מכירות כלי הרכב באוגוסט - החזקות ביותר מזה עשור

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שמרבית היום התנהל בירידות שערים, כשהמדדים יורדים אף מעל ל-1%. הסוחרים עדיין עוקבים בדריכות אחר הנתונים בסין ומחכים לדוח התעסוקה שיתפרסם מחר.

אתמול המדדים המובילים בניו-יורק ננעלו בעליות של יותר מ-2% אך חתמו את הרבעון השלישי בירידות של יותר מ-7%. למעשה, היה זה הרבעון הגרוע ביותר מזה 4 שנים. למרות שמרבית האסטרטגים בוול סטריט מעריכים כי ברבעון הרביעי שנפתח היום השווקים יתקנו מעלה, הסיכון להמשך השוק הדובי נותר גבוה.

"פסגת הפחד" של המשקיעים היא סין, שממשיכה להציג נתונים מאכזבים שמעידים על האטה כלכלית. כעת הפעילים בשווקים תוהים מה יהיה קצב ההאטה של סין והאם היא תתפשט גם למדינות המערב. בשבוע הבא תיפתח עונת הדוחות לרבעון השלישי והאנליסטים שואלים את עצמם האם ההאטה בסין תבוא לידי ביטוי גם ברווחי החברות. בכל מקרה, קונצנזוס האנליסטים בשוק מצביע על ירידה של 3% ברווחי החברות האמריקאיות.

הנושא השני שעלול לטלטל את השווקים הוא המדיניות המוניטארית בארה"ב. לאחר שהחליט לדחות את העלאת הריביות בספטמבר, הפד עשוי לשנות כיוון באחת משתי הפגישות הבאות ב-28 באוקטובר או ב-16 בדצמבר.

על פי ג'פרי לאקר, נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד, העלאת ריבית באוקטובר היא אפשרות ריאלית. בראיון שהעניק היום ל"וול סטריט ג'ורנל", אמר לאקר: "אני לא רואה סיבה לא לעשות את זה. יהיה לנו דוח תעסוקה נוסף, ונראה שהוא יניע אותנו קדימה לעבר שיפור נוסף בשוק העבודה".

אחד הגורמים שמשפיעים על הפד יותר מכל בנוגע למדיניות המוניטארית הוא מצבו של שוק העבודה. לכן, המשקיעים מצפים לאחר דוח התעסוקה לספטמבר שיתפרסם מחר. על פי התחזיות , המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 202 אלף משרות חדשות, שיפור לאחר הוספה של 173 אלף משרות בלבד בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי - 5.1%.

בזירת המאקרו פורסמו היום התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שעלו ב-10,000 ל-277 אלף, לעומת צפי ל-270 אלף.

בנוסף פורסם היום מדד מנהלי הרכש, שירד לרמה של 50.2 נקודות בספטמבר לעומת קריאה של 51.1 באוגוסט. מדובר בקריאה החלשה ביותר מאז מאי 2013, המשקפת את ההאטה בכלכלה הגלובלית. בשוק ציפו לקריאה של 50.6 נקודות.

מכירות כלי הרכב באוגוסט היו החזקות ביותר מזה 10 שנים, כך עולה מנתונים שפרסם היום Autodata. בחודש החולף נמכרו בארה"ב 18.2 מיליון כלי רכב, בקצב שנתי, לעומת הצפי לקצב של 17.6 מיליון.

טוויטר ריכזה עניין על רקע דיווחים כי היא תכריז על מינויו של ג'ק דורסי למנכ"ל קבוע.

טבע ריכזה עניין גם כן לאחר שהודיעה כי היא רוכשת את חברת התרופות המקסיקנית Rimsa תמורת כ-2.3 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

יצרנית הציוד החקלאי Deere הודיעה כי חתמה על הסכם ראשוני עם ארגון העובדים UAW. ההסכם נועד להחליף את ההסכם הקודם שתוקפו פג היום.

מלאנוקס ואיזיצ'יפ המשיכו לבלוט במסחר לאחר שחתמו על עסקה במסגרתה מלאנוקס תרכוש את איזיצ'יפ תמורת יותר מ-800 מיליון דולר.

מיקרוסופט וגוגל הסכימו לבטל יותר מ-20 תביעות הדדיות הקשורות להפרות פטנטים.