גורם בחדשות 2: הרשות השנייה מתערבת לנו בתכנים

הרשות השנייה קנסה את רשת, קשת וחברת חדשות 2 ב-1.4 מיליון שקל על קידום תוכניות במסגרת מהדורות החדשות בחצי השנה האחרונה ■ גורם בחדשות 2: "זו התערבות בתכני חברת החדשות"

בימים הקרובים יתקיים דיון ברשות השנייה בעניין גובה השיא של קנסות שהושתו על חברת חדשות 2 ועל חברות-האם שלה, קשת ורשת, בחצי השנה האחרונה. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", הרשות השנייה קנסה את שלושת הגופים ב-1.4 מיליון שקל במצטבר בגין קידום תכני הזכייניות במהדורות החדשות של הערוץ, וזאת בין החודשים מאי לאוקטובר 2015 בלבד.

בחדשות 2 דחו מכל וכל את האשמות הרשות השנייה. "חברת החדשות עומדת בכל הכללים שהציבה הרשות השנייה", אמר היום (ד') גורם בחברה ל"גלובס", אשר כינה את התנהלות הרשות השנייה "התערבות בתכני חברת החדשות".

אותו גורם המשיך ואמר: "תמוה בעינינו שהרשות השנייה טורחת להדליף חצאי אמיתות ועיוותים כמה ימים לפני שנקבע דיון מקיף בעניין זה בין חברת החדשות לבין ראשי הרשות השנייה. ההתנהלות הזאת פסולה, ואנו דוחים כל התערבות בתכני חברת החדשות".

בזכייניות 2 הבהירו אתמול (ג') כי האחריות לאייטמים השונים המשודרים בתוכניות כמו המהדורה המרכזית או "שש עם" הן על אחריות חברת החדשות, והן מושכות את ידיהן מההחלטות שמתקבלות שם. זאת, בניגוד לטענת הרשות אשר לפיה דורשות הזכייניות מהחברה לקדם את תוכניותיהן. בין היתר קודמו תוכניות כמו "האח הגדול" ו"אקס פקטור". גורמים בשוק התקשורת אף רמזו לכך שהחלטות הרגולטור בתקופה זו נוגעות לניסיונות להפעיל לחץ על חברת החדשות של ערוץ 2.

בדצמבר 2013 התקיים דיון ברשות השנייה, בהשתתפות בכירי הרשות השנייה וחברות החדשות, ובמהלכו חודדו הנהלים הנוגעים לשימוש בתוכניות חברת החדשות לקידום תכני חברות-האם, שבמסגרתם נאסר על חברת החדשות לקדם תוכנית המשודרת באותו יום או לציין את שם הזכיינית המשדרת.