בריטניה: פרסומות של פרוקטר אנד גמבל והייניקן נפסלו לשידור

הרגולטור הבריטי קבע כי הפרסומות של שתי החברות עברו על התקנות במדינה

פרסומת לצבע לשיער של פרוקטר אנד גמבל, שבה נראית השחקנית כריסטינה הנדריקס צובעת את שיערה מאדום לבלונד, נפסלה לשידור בבריטניה. השחקנית, שהתפרסמה בסדרה "מד מן", נראית בפרסומת כשהיא הופכת את צבע שערה לבלונד יחד עם הטקסט: "ביי ביי אדום, שלום לבלונד. אני לא יודעת אם בלונדיניות נהנות יותר, אבל אני מתכננת לגלות".

לרגולטור בבריטניה הגיעה שורה של תלונות מצרכניות, אשר טענו כי לא ייתכן שהיא הצליחה לצבוע בצורה כה מושלמת את השיער רק בעזרת שימוש במוצר של פרוקטר.

הרגולטור פנה לפרוקטר בבקשה להבהרות כיצד צולמה הפרסומת, והחברה טענה בתגובה כי נעשה שימוש במוצר, אך הודתה כי בתחילה צולמה הגרסה הבלונדינית, ורק לאחר מכן הגרסה האדומה, וזאת "מטעמים טכניים".

בהמשך לתשובה הזו קבע הרגולטור כי מכיוון שהפרסומת אינה משקפת את תהליך הצביעה בצורה מדויקת, היא מטעה את הצופים ולכן נפסלת לשידור.

נציין כי הפרסומת שודרה גם בארה"ב, אך שם לא התקבלו תלונות לגביה, והיא נשארה באוויר.

פרוקטר אנד גמבל מסרה בתגובה: "אנחנו מאוכזבים מההחלטה ומשוכנעים כי תהליך הצביעה שהדגמנו בפרסומת הוא אפשרי בעזרת שימוש במוצרים שלנו. עם זאת, אנחנו מכבדים את ההחלטה להסיר את הפרסומת מהאוויר".

במקרה אחר פסל הרגולטור במדינה פרסומת של בירה הייניקן. בפרסומת הוצגה הענקת פרסים באירוע פיקטיבי, שבו הקדיש הזוכה את הפרס למותג הבירה, תוך שהוא טוען כי "היא החצי השני שלי".

במקרה הזה הפרסומת הפרה תקנות של הרגולטור הבריטי אשר אוסרות על האדרת אלכוהול והצגתו כחלק מרכזי בחיים. הרגולטור אמנם ציין בהחלטה כי הפרסומת הומוריסטית, אך היא עדיין עוברת על התקנות.

הייניקן מסרה בתגובה כי הפרסומת היא פארודיה, וכי היא מטילה ספק בכך שהקדשת הפרס לבירה אכן תשכנע צופים שהדבר אותנטי.