פיגוע ליד חדרה: 4 פצועים - מתוכם אחת באורח קשה

(עדכון) - מחר - שביתה בירושלים ■ דיווח פלסטיני: בן 13 נורה למוות מאש צה"ל ברמאללה ■ מ"מ המפכ"ל: המשטרה נמצאת במחסור כוח-אדם ■ ועדת המעקב של ערביי ישראל: שביתה כללית ביום ג' ■ עדכונים שוטפים

פיגוע דקירה - אילוסטרציה / צילום: רוירטס
פיגוע דקירה - אילוסטרציה / צילום: רוירטס

20:27: מחר - שביתה בירושלים

ארגון ההורים בירושלים הודיע היום על החרפת המאבק - בנוגע לפערי האבטחה במוסדות החינוך - אשר תכלול השבתה כללית בגנים ובבתי הספר החל ממחר, יום שני, כולל במסגרות החינוך המיוחד בעיר. "זאת במידה ולא תתקבל החלטה משמעותית בדיון הערב במשרד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לגבי האבטחה במוסדות החינוך", כך נמסר מהארגון. עוד נמסר כי החלטה סופית לגבי השביתה תימסר במהלך הלילה.

19:05: פיגוע דקירה בכביש 65: ארבעה פצועים, אחת קשה

ארבעה בני אדם נפצעו הערב בפיגוע דקירה בצומת אלון ליד גן שמואל, על כביש 65 באזור חדרה. לפי מד"א, צעירה במצב קשה ומונשמת אחרי שנדקרה בחזה. צעיר נוסף במצב בינוני ונערה בת 15 אף היא במצב בינוני בשלבים של הערכה ובדיקה. בן 45 עם פצע דקירה בידו. כל הפצועים הועברו לבית החולים הלל יפה. המפגע, צעיר ערבי-ישראלי, נוטרל ונלכד על ידי כוחות המשטרה.

18:53: דיווח פלסטיני: בן 13 נורה למוות מאש צה"ל ברמאללה

פלסטיני בן 13 נורה היום (ראשון) למוות מאש צה"ל ברמאללה - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

17:39: פלסטינים יידו אבנים באזור חברון; נזק נגרם לכלי רכב

כמה פלסטינים יידו אבנים לעבר מכוניות ואוטובוס בצומת אל-פוואר שבדרום-מערב חברון. אין נפגעים באירוע, אולם דווח על נזק שנגרם לכלי רכב באזור.

16:51: אישום: יהודי בן 23 יידה אבנים לעבר כלי רכב של ערבים בבירה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום כתב אישום נגד תושב ראשון לציון, בן 23, בגין יידוי אבנים לעבר כלי רכב של ערבים בירושלים. בכתב האישום שהוגש נכתב כי אברהם סטרונגר, יידה אבנים, יחד עם קבוצת נערים, לאחר פיגוע הירי שבו נהרגו בני הזוג הנקין ליד אלון מורה. עוד נטען בכתב האישום כי באירוע נפגע נפגעה מונית של נהג ערבי תושב העיר.

16:33: בכיר בשב"כ לשרי הממשלה: אבו מאזן פועל נגד הטרור

בכיר בשב"כ אמר הבוקר לשרי הממשלה במהלך ישיבת הממשלה השבועית, כי יו"ר הרשות הפלסטיניתאבו מאזן פועל נגד הטרור. לדברי נציג השב"כ שתדרך את השרים, יש אמנם בכירים בפתח וברשות הפלסטינית אשר שותפים להסתה נגד ישראל, אולם אבו מאזן עצמו אינו מעודד טרור ואף הורה למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית להילחם בו ולמנוע אלימות. בסקירת השב"כ נמסר גם כי מרבית המחבלים שביצעו פיגועים בימים האחרונים פעלו כבודדים ולא כחלק מתשתית טרור מאורגנת.

16:27: בן 25 נפצע קל מיידוי אבנים ליד מעלה אדומים

גבר בן 25 נפצע באורח קל מיידוי אבנים לעבר רכבים במחסום א-זעים בסמוך למעלה אדומים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצוע טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים, כשהוא סובל מחבלה קלה בפנים.

16:23: תייר מקנדה נפצע קל מיידוי אבנים באזור חברון

תייר מקנדה נפצע באורח קל מיידוי אבנים לעבר רכבים בכביש המחבר בין קריית ארבע למערכת המכפלה שבחברון. התייר סובל מחבלת ראש ודווח על נזק שנגרם לשמשת הרכב.

16:16: 3 נערות נחקרו לאחר שריססו ערבי בגז מדמיע בבירה

שלוש נערות ישראליות ריססו בגז מדמיע ערבי בחנות ברחוב יפו שבירושלים. העובד טופל במקום ומסר למשטרה תיאור של החשודות. לאחר סריקות נרחבות בעיר, אותרו הצעירות שעוכבו לחקירה בתחנת לב הבירה. מהמשטרה נסמר בתגובה לדברים כי "נפעל באפס סבלנות כלפי כל אירוע אלימות או ניסיון לפגוע בשלום הציבור, ללא משוא-פנים".

16:10: גבר כבן 30 נפצע קל מיידוי אבנים ליד גוש עציון

גבר כבן 30 נפצע באורח קל מיידוי אבנים לעבר רכבו בכביש 60 בסמוך לגוש עציון. חובשים ופרמדיקים של מד"א חברו לפצוע בכניסה להתנחלות כרמי צור שבאזור, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים, כשהוא סובל מחבלה בגפיים.

15:35: ממלא-מקום המפכ"ל: המשטרה נמצאת במחסור של כוח-אדם

ממלא-מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, טען כי מערך המשטרה נמצא במחסור של כוח-אדם. "במרכז הארץ ובצפון אנחנו חסרים כוח-אדם", אמר. "המציאות הזו חייבה אותנו לתגבר כוחות. התחלנו מחדש את פעילות המילואים של משמר הגבול. עד סוף השבוע נפיץ צו 8. היום גויסו 3 פלוגות, ו-9 נוספות יגויסו בשבוע הבא".

לדבריו, "אני שמח שראש הממשלה והשר לביטחון הפנים נכנסים לעבודת מטה זריזה להגדלה משמעותית של מערך המילואים ובוחנים אפשרות להקמת מערך מילואים כחול לתגבר תחנות המשטרה".

סאו הוסיף והסביר על שתי אוכלוסיות שדורשות את תשומת לב המשטרה. האחת היא קבוצת מורביטאת, הנשים שמפרות את הסדר בהר הבית והשנייה היא המתבצרים בהר הבית. "לפני כשבועיים וחצי סימנו קבוצה של יותר מ-70 נשים שהיו מעורבות בהפרות הסדר והנשים האלה על-פי צו הורחקו מהר הבית". בנוגע למתבצרים בהר הבית אמר סאו כי "בצעד חריג מתוכננים מעצרים מנהליים, וכבר בוצע מעצר מנהלי אחד".

15:25: הוכרזה שביתה כללית ביום שלישי בקרב החברה הערבית

ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית ביום שלישי וכן על קיום הפגנה מאוחדת בסכנין. ביום רביעי צפויה עליה למסגד אל-אקצא שבירושלים.

14:55: כ-500 פלסטינים מיידים אבנים לעבר חיילים באזור שכם

כ-500 פלסטינים מפגינים בסמוך למחסום חווארה שבאזור שכם, ומיידים אבנים לעבר חיילים. החיילים ירו לעבר עשרה מהם ברובה רוגר. מצבם אינו ברור.

13:30: חמאס הזהיר את ישראל מהמשך ההסלמה

ארגון חמאס הזהיר את ישראל מ"ההשלכות של המשך ההסלמה ברצועת עזה" - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. דובר הארגון, סאמי אבו זהרי, התייחס להפצצה הלילה ברצועת עזה, ואמר כי ישראל "הרגה אישה בהיריון ואת ילדתה. הדבר מצביע על השאיפה שלה להסלים את המצב".

13:20: עשרות פלסטינים מפגינים בגבול הרצועה ומבעירים צמיגים

עשרות פלסטינים מפגינים ברצועת עזה, ליד גדר המערכת בצפון הרצועה, ומבעירים צמיגים. הבוקר התקרבו כ-30 צעירים פלסטינים ליד גדר המערכת באזור מעבר ארז והתפזרו לאחר שחיילי צה"ל ירו באוויר.

12:58: 600 פלסטינים מפגינים בטול כרם; 12 נפגעו מירי רוגר

כ-600 פלסטינים מפגינים בטול כרם למען מסגד אל-אקצא. הכוחות במקום משיבים באמצעים לפיזור הפגנות. 12 מפגינים נפגעו עד כה מירי רוגר, ומצבם טרם ברור.

11:35: נזק נגרם לכלי רכב עקב ירי מכיוון רצועת עזה

יריות נורו באמצעות נשק קל באזור כיסופים מכיוון רצועת עזה. נזק נגרם לכלי רכב, אין נפגעים. טרם ברור מה מקור הירי וכוחות צה"ל עושים דרכם לאזור האירוע.

11:00: שישה כלי נשק מסוג M-16 נגנבו מהנשקייה בקיבוץ נאות מרדכי

שישה כלי נשק מסוג M-16 נגנבו מהנשקייה בקיבוץ נאות מרדכי בגליל העליון. שוטרי תחנת קריית שמונה שהגיעו לקיבוץ, מצאו כי גדר הקיבוץ נפרצה והחשודים פרצו לנשקייה. חוקרי התחנה יחד עם חוקרי הזיהוי הפלילי החלו באיסוף ממצאים ופתחו בחקירת האירוע.

10:30: המחבלת שפוצצה מטען במכוניתה - תושבת מזרח ירושלים

המחבלת שפוצצה הבוקר את מטען החבלה במכוניתה סמוך למעלה אדומים היא תושבת מזרח ירושלים בת 31.

09:30: "בלוני גז נמצאו ברכב שבו התפוצצה המחבלת"

מפקד תחנת מעלה אדומים, סגן-ניצב רפי כהן, התייחס לפיגוע שבו התפוצצה מחבלת עם רכבה ליד מחסום א-זעים ואמר כי ברכב נמצאו בלוני גז. עוד הוא מסר כי המשטרה בודקת אם הרכב היה גנוב.

דודי אסרף, דובר מחוז ש"י של המשטרה, אמר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי המחבלת שהתפוצצה עם רכבה באזור מעלה אדומים התכוונה לבצע את הפיגוע בירושלים. "זה סיכול פיגוע חד משמעית", אמר אסרף. "יש פרטים מהחקירה שאני לא יכול לדבר עליהם אבל זה פיגוע שתוכנן לירושלים. הפיצוץ הוא לא רגיל כמו שאנחנו מכירים מפיגועי תופת, לא אוכל להרחיב".

אסרף הוסיף פרטים נוספים על האירוע: "אחרי השעה 7:00 שוטר תנועה של מחוז ש"י זיהה רכב חשוד שנסע ממעלה אדומים לירושלים. הרכב נסע בנתיב תחבורה ציבורית בצורה חשודה - זגזג ולא נוסע כמו כל הרכבים. השוטר הבחין בנהגת כששפת הגוף שלה משדרת לחץ. הוא החליט לעקוף אותה ולחסום אותה, ואז היא התפוצצה עם הרכב".

בתוך כך, עשרות צעירים מפגינים באזור מעבר ארז שבצפון רצועת עזה - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. לפי הדיווחים, כוח צה"ל ירה לעבר המפגינים שהתקרבו לגדר. בסוף השבוע האחרון נהרגו תשעה בני אדם במהלך מהומות שפרצו בסמוך לגדר הגבול.

08:30: המקטע בכביש 1 שנסגר בעקבות הפיגוע נפתח מחדש לתנועה

כביש 1 בין מחלף אדומים למחסום א-זעים נפתח מחדש לתנועה, לאחר שנסגר לשני הכיוונים בעקבות הפיגוע שאירע באזור. בשל סגירת הכביש נרשמו שיבושים בתנועת האוטובוסים של אגד תעבורה בקווי מעלה אדומים-ירושלים.

07:45: כביש 1 בין מחלף אדומים למחסום א-זעים נסגר עקב הפיגוע

כביש 1 בין מחלף אדומים למחסום א-זעים נסגר לשני הכיוונים. זאת, בעקבות הפיגוע שאירע במקום, שבו פוצצה מחבלת מטען ברכב שבו נהגה. בשל סגירת הכביש נרשמו שיבושים בתנועת האוטובוסים של אגד תעבורה בקווי מעלה אדומים-ירושלים.

07:20: מחבלת פוצצה רכב ליד מעלה אדומים; שוטר נפצע קל

שוטר בן 45 נפצע היום באורח קל לאחר שמחבלת פוצצה רכב בכביש 437, באזור מחלף אדומים לכיוון מחסום א-זעים, ליד מעלה אדומים. על-פי המשטרה, השוטר הבחין ברכב חשוד, סימן לנהגת לעצור, וזו צעקה "אללה אכבר" ופוצצה את המטען. המחבלת נפגעה קשה כתוצאה מהפיצוץ. כוחות מד"א שהגיעו למקום העניקו לשוטר טיפול ראשוני ופינו אותו לבית החולים שערי צדק שבירושלים עם כוויות בפניו. המחבלת פונתה לבית החולים הדסה עין כרם.

"כשהגענו הובילו אותנו לגבר בשנות ה-30 לחייו בהכרה מלאה", סיפר פרמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע למקום. "הוא התהלך וסבל מכוויות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל ויציב". עוד אמר אדלר כי "כשניתן היה להתקרב לרכב טיפלנו בנהגת שהייתה בהכרה עם כוויות בכל חלקי גופה ופינינו אותה לבית חולים כשמצבה קשה".

03:18: דיווחים פלסטיניים: שתי הרוגות ושני פצועים ברצועת עזה

אישה בהריון ובתה בת השלוש נהרגו וגבר וילד בן חמש נפצעו מקריסת מבנה בשכונת זיתון שבצפון רצועת עזה בעקבות תקיפת צה"ל - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. דיווחים פלסטיניים מוסיפים כי צה"ל תקף יעדים של הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, בסמוך לעיר עזה.

03:06: חיל האוויר תקף שני יעדים ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות

חיל האוויר תקף שני יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה. בהודעה דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול ירי מצד ארגוני הטרור לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בחומרה כנגד כל ניסיון להפר את השקט ביישובי הדרום. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

01:09: פלסטינים יידו אבנים על מכוניות בכביש 6

פלסטינים יידו אבנים על כלי רכב בכביש 6, באזור טייבה ובחן. אין נפגעים, ולא נגרם נזק, וכוחות המשטרה של מרחב השרון פתחו בסריקות על מנת לאתר את המיידים.

00:10: קרי שוחח עם נתניהו ואבו מאזן

שר החוץ של ארצות-הברית ג'ון קרי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והביע את דאגתו העמוקה לגבי גל האלימות בישראל. על-פי הודעת מחלקת המדינה האמריקאית, קרי אמר לשני המנהיגים בשיחות נפרדות כי ארצות-הברית עוקבת אחר ההסלמה בשפיכות הדמים סביב הר הבית, ומבקשת מהם לנהוג באיפוק.

00:00: שלושה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר שוטרים בכניסה לאעבלין

שלושה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר שוטרים מתחנת סומך שהגיעו לטפל בצמיג בוער בכביש 781 בכניסה לאעבלין שבצפון. הבקבוקים התלקחו וסיכנו את חיי השוטרים. עם זאת, לא היו נפגעים באירוע. בסיומו נפתחה חקירה ונערכו סריקות לאיתור חשודים.