ניצחון למשרד התקשורת: בג"ץ דחה עתירת בזק בנושא הטלפוניה

מדובר בניצחון גדול למשרד התקשורת, שכן עפ"י ההחלטה בזק חייבת להציע את הטלפוניה שלה למתחרותיה בכל צורה שיורה לה כעת

שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת
שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת

עתירת בזק נדחתה, והחברה הפסידה בבג"ץ שהגישה נגד הכללת הטלפוניה שלה במסגרת אסדרת התחרות בשוק הקווי. בג"ץ החליט למחוק את העתירה ולחייב את בזק בהוצאות. בנוסף ביקש בג"ץ לקבל עדכון תוך 3 חודשים על המחירים של שירותי הטלפוניה במסגרת השימוע שמשרד התקשורת מתכוון לפרסם.

מדובר בניצחון גדול למשרד התקשורת, שכן על-פי ההחלטה בזק חייבת להציע את הטלפוניה שלה למתחרותיה בכל צורה שיורה לה כעת המשרד. כעת יקדם משרד התקשורת את הניסיון שלו למצוא פתרון לטלפוניה של בזק במתכונת חדשה, כפי שנחשף ב"גלובס".

המשמעות היא שבזק נמצאת בהפרה חמורה של הרישיון שלה, ולמעשה נסתמו טענותיה בכל הקשור שנקט משרד התקשורת נגדה.

החלטת בג"ץ מחזקת את הניסיון של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, למצוא פתרון לסוגיית הטלפוניה בדרך של פשרה ולא בדרך של כפיית פתרון, אך יחד עם זאת אי-אפשר לטעות בפסיקה של בג"ץ, שדחה את טענות בזק ואף אמר זאת במהלך הדיון בצורה מפורשת.

לאמירה של בג"ץ יש משמעות גדולה, כיוון שברור מעבר לכל ספק שהוא נותן גיבוי לעמדת משרד התקשורת ודוחה את הטענות לפיהן בזק לא יכולה לספק שירותי טלפוניה במתכונת המקורית, קרי במתכונת של חיבור פיזי לרשת שלה, כפי שטען המשרד כל הזמן.

נראה כי בג"ץ היה קשוב לעמדה של פילבר ושוכנע כי המשרד מתכוון למצוא פתרון חלופי וזמני לסוגיית הטלפוניה, ולכן ביקש לקבל עדכון בסוגיית המחירים שייקבעו לטלפוניה.

כזכור, בזק עתרה נגד הכללת הטלפוניה באסדרת השוק הקווי פעם אחת, ופעם שנייה נגד המחירים שקבע המשרד.

ההחלטה של בזק להסכים למחוק את העתירה נובעת מהאמירה המפורשת של בג"ץ נגדה. יחד עם זאת, בזק יודעת שכעת נפתח מאבק חדש לגבי המחירים במסגרת החדשה שבה רוצה פילבר להכליל את הטלפוניה שלה, ולכן הבינה שאין טעם להתעקש, ואת המאמצים היא תפנה כעת למאבק במחירים החדשים.