אדוארדו אלשטיין השלים רכישת מניות אי.די.בי של מוטי בן משה

שילם 152 מיליון שקל תמורת 14% ממניות אי.די.בי והגדיל את החזקותיו בחברה ל-80.7% ■ בעקבות המהלך יתפטרו בן משה ואנשיו מהדירקטוריון

מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

איש העסקים אדוארדו אלשטיין השלים היום את רכישת מניות אי.די.בי פתוח מידי שותפו לשעבר, מוטי בן-משה, כפי שנקבע בהליך הבמב"י שהתנהל ביניהם על השליטה בחברת ההחזקות.

אלשטיין שילם לבן משה 152 מיליון שקל תמורת 14% ממניות אי.די.בי והגדיל את אחזקותיו בחברה ל-80.7%. בעקבות השלמת העסקה, יתפטרו בקרוב בן משה ונציגיו, יניב רוג ועודד נגר, מתפקידיהם כדירקטורים באי.די.בי, ויעניקו בכך לאלשטיין שליטה מלאה בדירקטוריון, לאחר שימנה להם מחליפים מטעמו.

אלשטיין השלים היום את רכישת המניות, לאחר שהבוקר קבע בית המשפט כי אין מניעה לעשות זאת, למרות ניסיונם של עו"ד חגי אולמן ואיל גבאי, נאמני הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות (החברה האם לשעבר של אי.די.בי פתוח), לעצור את המהלך. עם זאת, הטיל ביהמ"ש המחוזי בת"א מגבלות על השימוש בכספים שקיבל בן משה, עד לדיון שיתקיים שם ביום חמישי בנושא הצעות הרכש למניות אי.די.בי, שאמורים בעלי השליטה באי.די.בי להגיש בסוף 2015 ובסוף 2016.

הסדר החוב באי.די.בי אחזקות מחייב את בעלי השליטה להגיש שתי הצעות רכש, לרכישת כ-32 מיליון מניות של אי.די.בי אחזקות תמורת 512 מיליון שקל (מחיר ממוצע של כ-8 שקלים למניה, המשקף פרמיה של כ-300% על מחיר המניה בשוק).

הסדר החוב: ביהמ"ש יתערב?

אלשטיין והנאמנים מנהלים מזה זמן משא ומתן לשינוי התחייבות זו, כך שבמקום לרכוש את המניות מהציבור, אלשטיין ישקיע את הסכום ישירות באי.די.בי ובתמורה יקבלו בעלי המניות אג"ח ארוכות של החברה. בנוסף, אמור ההסדר לכלול מנגנון שבו יועברו מניות הציבור לידי אלשטיין, תמורת פיצוי שיועבר לבעליהן.

עם זאת, בין הצדדים קיימים לפי שעה פערים ששוויים נאמד בכמה עשרות מיליוני שקלים, ועקב כך ביקשו הנאמנים למנוע את השלמת מכירת מניות בן משה לאלשטיין, בטרם תוכרע סוגיית הצעות הרכש ובראשה מיהם הזכאים להשתתף בהן הנאמנים מבקשים מביהמ"ש לקבוע כי הזכאים הם למעשה בעלי מניות המיעוט באי.די.בי, בעוד שאלשטיין טען בתגובתו לביהמ"ש כי בהסדר החוב אין הגדרה לכך ולמעשה גם חברות שבבעלותו זכאיות למכור מניות בהצעות הרכש שהוא עצמו יגיש.

ביום חמישי יתקיים דיון בנושא בביהמ"ש המחוזי בת"א, והצדדים ימתינו לראות האם יחליט ביהמ"ש להתערב ולקבוע בעצמו מי צודק בוויכוח, או שידרוש מהם לשוב אל שולחן הדיונים ולחזור אליו עם הסדר מוסכם שמחד אינו מקפח את בעלי מניות המיעוט, ומאידך תורם לחיזוק כוחה הפיננסי של אי.די.בי.