גיוס המתנדבים של דאע"ש בטוויטר ממשיך לאיים על ארה"ב

האדמירל ביל גרטני, מפקד הפיקוד הצפוני בצי האמריקאי ומרחב ההגנה האווירית בצפון אמריקה, אמר שהוא מודאג במיוחד מצעירים בארה"ב שנחשפו לתעמולה קיצונית של דאע"ש במדיה החברתית

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

קמפיין גיוס מתנדבים של דאע"ש בארה"ב, באמצעות אלפי חשבונות טוויטר ומדיה חברתית אחרת, נשאר אחד האיומים הגדולים על ארה"ב - כך אמר בשבוע שעבר בכיר בכוחות המזוינים האמריקאיים.

האדמירל ביל גרטני, מפקד הפיקוד הצפוני בצי האמריקאי ומרחב ההגנה האווירית בצפון אמריקה, אמר שהוא מודאג במיוחד מצעירים בארה"ב שנחשפו לתעמולה קיצונית, המצויים לדבריו ב"מצב של קבלת מסרים", ללא תגובה מצדם בינתיים.

הרשויות בארה"ב יכולות, בפוטנציה, להתחקות אחרי מגויסים שמתקשרים חזרה למגייסיהם בדאע"ש, אך קשה יותר לזהות מגויסים-בכוח, כמו המתנקש שהרג ביריות 5 חיילים אמריקאים בטנסי ביולי - אמר גרטני באירוע שקיימה המועצה האטלנטית.

גרטני אמר כי רמת הכוננות המתוגברת בבסיסים צבאיים ברחבי ארה"ב תישאר כנראה בתוקף "למשך זמן מה". "זו מלחמת מילים... אנחנו צריכים לחפש את הסוג הזה של הקצנה ולשבור אותו".

הוא הוסיף כי הממשל האמריקאי מבצע כעת בדיקה מקיפה של כל מאמציו לפעול נגד מאמץ הגיוס של דאע"ש, אך המאבק צריך להיות בהובלה מקומית של הורים, קהילות ובתי-ספר - לא הצבא.

החוקרים מאמינים שהתוקפים באירועים שהתרחשו בגרלנד ובטנסי הפכו לקיצוניים בעיקר באמצעות קשרי אינטרנט, ולא קיבלו הוראות ישירות או עידוד ממנהיגים בדאע"ש.