ים של אכזבות: סיוט בנופש משפחתי בחוף נחשולים

חדר בלי Wi-Fi, מקלחון ללא אבזור, ארוחת בוקר תפלה - ומחיר בשמיים

ארוחת בוקר שצילם הכתב
ארוחת בוקר שצילם הכתב

"אימא, אני חושב שאבא מצא המון כסף במקלחת", קרא הבן בהתרגשות כששמע אותי צועק מחדר האמבטיה. לא מצאתי כסף במקלחת. בקושי מצאתי שתי מגבות רחצה במרקם של מגבות מטבח. אפילו מדף קטן להניח עליו את הסבון ואת השמפו בשעת המקלחת לא היה שם. וכך מצאתי את עצמי כורע ומגשש אחר בקבוק השמפו שהונח על הרצפה, ומגלה אגב כך שהמים הזורמים מהמקלחת גולשים הישר מתחת לדלתות המקלחון, האטומות רק בכאילו, ומציפים את חדר השירותים הזעיר. מגב ארוך שהונח בפינת המקלחון הפך ביומיים הקרובים לפריט חיוני. "פאקינג 1,500 שקל!", קראתי בתערובת של זעם, תסכול, סבון ומים חמים.

על טעויות משלמים. ערב הנסיעה לנחשולים גיליתי לחבר לעבודה כמה הסכמתי לשלם על החדר המשפחתי הזול ביותר שהיה למלון להציע בתקופת החגים. "אני בהלם", השתנק הקולגה, ורץ לאינטרנט לעשות השוואות. "במחיר של החדר שלך אפשר לישון ב'וינדהאם' במנהטן (מלון ברמה של 4 כוכבים)", הוא עדכן אותי בהודעת טקסט מרושעת.

נחשולים, שנחנך לפני כמעט 50 שנה, נחשב למקום קיט יוקרתי, בימים שמדינת ישראל הייתה הרבה יותר סוציאליסטית, צנועה ושוויונית. מצד שני, אפשר לטעון שהעובדה שקיבוץ נחשולים הורשה להקים כפר נופש בצמידות לפיסת חוף כה נדירה, היא עדות לכך שגם בימים ההם היה מי שנהנה מזכויות יתר. בשנים האחרונות עובר המלון שינויים רבים, בהם הוספת חדרי אירוח משודרגים "ממש על המים" ופתיחת מלון בוטיק.

ליחידות האירוח המשודרגות יש גם מחירים מעודכנים: החל מ-1,500 שקל ללילה ליחידת הנופש הזולה ביותר בתקופת החגים, ועד מחירים של 2,500 שקל ויותר באגפי הבוטיק החדשים.