הערכות: סמכויות דרעי יועברו לשרת המשפטים איילת שקד

הממשלה שיבצה בסדר היום של הכנסת לשבוע הבא סעיף להעברת הסמכויות של דרעי לממשלה - אולם הערכות במערכת הפוליטית היא כי "מתבשל" דיל ■ טרם ברור כיצד נתניהו ישיג רוב להעברת הסמכויות

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

האם הכנסת תצביע בשבוע הבא על מתווה הגז? ח"כ שלי יחימוביץ פרסמה אתמול (ד') בערב בחשבון הטוויטר שלה, כי לסדר יומה של הכנסת הוכנס סעיף להעברת סמכויות של שר הכלכלה אריה דרעי לממשלה.

הסעיף מופיע בלו"ז סדר היום השבועי של הכנסת, וכך יופיע כל שבוע עד שיצליח נתניהו לגייס רוב להצבעה. לכן, לפי שעה, לא ברור אם מליאת הכנסת אכן תצביע על המתווה בשבוע הבא.

נזכיר, כי פעמיים ביקש נתניהו להצביע על העברת סמכויותיו של דרעי לממשלה, אך ברגע האחרון דחה את ההצבעה. זאת על רקע הקושי בגיוס רוב בכנסת.

על פי הערכות שונות בכנסת, עשוי נתניהו להתפשר ולהעביר את סמכויות שר הכלכלה לא לממשלה כולה אלא לשרת המשפטים איילת שקד. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד נתניהו ישיג רוב גם למהלך כזה.

הקושי נובע מהעובדה ש-3 שרים הודיעו כי לא ישתתפו בהצבעה: שר האוצר משה כחלון ושר הרווחה חיים כץ בשל קשריהם עם קובי מימון שמחזיק 29% ממאגר תמר, ושר הבינוי יואב גלנט שמחזיק ביחידות השתתפות בחברת ישראמקו.

בעקבות חשיפת "גלובס" קוראת הבוקר יו"ר מרצ זהבה גלאון ליועמ"ש לעצור את "התרגיל המסריח" כדבריה, שמתגבש להעברת הסמכויות בנושא הגז משר הכלכלה לשרת המשפטים. "אין גבול למעקפים החוקיים והמוסריים שנתניהו מוכן לעשות כדי למצוא חן בעיני תשובה ושותפיו", אומרת גלאון.

"נתניהו לא עוצר באף אור אדום כדי לאשר את מתווה הגז הגרוע שהוא מקדם. אפשר להתווכח על היתרונות והחסרונות של המתווה הזה, אבל אי אפשר להתווכח על ההתנהלות השערורייתית של נתניהו שרומס את החוק ומבשל דילים מסריחים כדי להעביר אותו. קשה שלא לתהות מדוע נתניהו מוכן לעשות צעדים כל כך מרחיקי לכת כדי לאשר מתווה שכולו כניעה לאינטרסים של תשובה ונובל אנרג'י על חשבון האינטרס הציבורי", הוסיפה יו"ר מרצ.