פורסם המכרז למתחם הגדנ"ע בת"א ל-350 דירות להשכרה

במסגרת התוכנית החלה על המגרש ניתן יהיה לבנות בניינים עד גובה 15 קומות שיכללו 350 יחידות דיור בשטח ממוצע של 70 מ"ר המיועדות כולן להשכרה לטווח ארוך

הפרוקיט במתחם הגדנע /הדמיה: יובל קדמון אדריכלים
הפרוקיט במתחם הגדנע /הדמיה: יובל קדמון אדריכלים

כפי שנחשף ב"גלובס": "דירה להשכיר" חוזרת לפרסם מכרזי קרקע לבניית פרויקטים להשכרה ארוכת טווח. החברה הממשלתית "דירה להשכיר" פרסמה היום (ה') מכרז לקבלת הצעות לרכישת קרקע להקמת מתחם מגורים, הכולל עד 350 יחידות דיור, לצורך השכרה ארוכת טווח, במתחם הגדנ"ע שבדרום תל אביב.

נציין שבניגוד לנוהג הקבוע של משרד השיכון והבינוי ורשות מקרקעי ישראל לפרסם רק מודעה על פרסום המכרז ורק 30 יום מאוחר יותר לפרסם את חוברת המכרז, בדירה להשכיר פרסמו היום כבר את כל מסמכי המכרז באתר החברה.

על פי מסמכי המכרז, השטח שיוצא לשיווק ליזמים וקבלנים משתרע על פני כ-12 דונם ומתייחס למתחם הגדנ"ע הממוקם בקרן הרחובות בנטוב מרדכי 11 וגרוסמן מאיר 10, בחלקה הדרומי של העיר. במסגרת התוכנית החלה על המגרש ניתן יהיה לבנות בניינים עד גובה 15 קומות שיכללו 350 יחידות דיור בשטח ממוצע של 70 מ"ר המיועדות כולן להשכרה לטווח ארוך.

כמו בכל מכרז לשכירות שפרסמה המדינה עד כה, 25% מהדירות יושכרו לזכאי משרד השיכון והבינוי כאשר שכר הדירה בדירות אלו יהיה מפוקח ויעמוד על 20% פחות ממחיר השוק. עוד על פי מסמכי המכרז, שטח הדירות המיועדות לזכאי משרד השיכון והבינוי ויושכרו בשכר דירה מופחת, לא יפחת מ-70 מ"ר ולא יעלה על 100 מ"ר. כמו כן, הדירות האמורות לא ייבנו בבניין אחד אלא יחולקו בין בנייני הפרויקט בשיעור של בין 20% ל-30% דירות בשכר דירה מפוקח בכל בניין.

הזוכה במכרז יתחייב לעמוד בתנאים המפורטים במכרז הנוגעים להשכרה וניהול הפרויקט ולאחר 20 שנה יוכל הזוכה למכור את הדירות בשוק החופשי. עוד במסגרת המכרז, 27 דירות מכלל הדירות ייועדו לזכאים בני העיר תל אביב-יפו. המכרז צפוי להיסגר ב-15 לדצמבר 2015 כאשר יזמים וקבלנים יוכלו להגיש שאלות בנוגע למכרז ולתנאיו לחברת דירה להשכיר עד ה-12 בנובמבר.

עוד נציין כי בחברת דירה להשכיר הודיעו כי התקבולים משיווק הקרקע במכרז יעברו לידי משרד השיכון והבינוי וישמשו לטובת הדיור הציבורי. כאן המקום להדגיש כי לא מדובר ביוזמה חדשה, אם כי אימוץ הסכם קיים בין חלמיש, שהיא בעלת הקרקע, לבין האוצר ועיריית תל אביב שקבע כבר לפני מספר שנים כי המתחם ישווק וכי חלק ניכר מהדירות שייבנו, שבמקור לא היו אמורות להיות מיועדות להשכרה, יימכרו ובסכום התמורה יירכשו דירות חדשות לזכאי הדיור הציבורי בעיר תל אביב.

"'מסה קריטית' של יחידות דיור להשכרה"

"תכנית 'מתחם הגדנ"ע', כמו גם תכניות 'הדסה הקטנה' ו'אלנבי' בירושלים, וכן הפרויקטים הנוספים בחיפה, הרצליה, רמת השרון, רעננה ושוהם מהווים חלק מתוכנית דירה להשכיר להקמת אלפי יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך, במטרה ליצור "מסה קריטית" של יחידות דיור להשכרה", כך מסביר מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי. עוד ציין לוי כי בכוונת החברה לפרסם בזמן הקרוב מכרזים נוספים באזורי הביקוש בהיקפים משמעותיים.

עמי כץ, יו"ר דירקטוריון חלמיש שהיא למעשה בעלת הקרקע עליה עתיד להיבנות הפרוקט אמר היום: "הפרויקט הזה עומד בהלימה למדיניות העירונית של העירייה וחברת חלמיש להגדלת כמות יחידות דיור בר השגה עבור זוגות צעירים ומשפחות, בדגש על דרום העיר, בהתאם לייעוד ולתכלית שלשמה הוקמה חלמיש, הקמת דיור ציבורי בתל אביב-יפו".