נתניהו: "יו"ר הרש"פ אבו מאזן ממשיך להסית ולשקר"

ראש הממשלה: "יו"ר הרשות הפלסטינית צריך להפסיק לשקר ואת ההסתה הפרועה, זה יעזור להרגיע את הרוחות ולנסות לצאת מהמציאות הקיימת"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

למחרת נאומו המסלף של יושב ראש הרשות הפלסטינית והביקורת האמריקנית על הפעלת כוח מופרז, כינס הערב (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים לכלי התקשורת הזרים במשרד החוץ בירושלים, בה הציג את עמדותיה של ישראל, תמונות והוכחות לפיהן דבריו של אבו מאזן הם שקר גמור. 

"המלחמה נגד הטרור היא גם מלחמה נגד ההסתה הפרועה והשקרית שמלבה את הטרור", פתח ראש הממשלה נתניהו את דבריו. "לצערי במקום לפעול להרגעת הרוחות, אבו מאזן ממשיך להסית וממשיך לשקר. רק אתמול האשים את ישראל בהוצאה להורג של נער פלסטיני 'תמים וחף מפשע'".

 

"אז הנה האמת", הדגיש נתניהו. "קודם כל הוא לא מת, הוא חי. שנית, הוא לא תמים. שלישית, הוא לא חף מפשע. הוא ניסה לרצוח ילד בן 13 שנסע על אופניים - זה החף מפשע האמיתי".

"הדרך היחידה להילחם בשקר הזה - כמו בשקרים האחרים שיחד מצטרפים לשקר הגדול - היא לומר את האמת. זה מה שנעשה פה הערב. נציב עובדות פשוטות וברורות ואנחנו מצפים מכל ידידינו ברחבי העולם שלא יתעלמו מהעובדות הללו ולא יעשו סימטריה כוזבת בין אזרחי ישראל המותקפים לבין הטרוריסטים שתוקפים אותם", הדגיש ראש הממשלה, המכהן גם כשר החוץ.

לאחר הדברים שנשא נתניהו, הציגו נציגי משרד החוץ תמונות ונתונים על שקרי הפלסטינים אודות השקר לפיו ישראל מנסה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית והשקר לפיו ישראל 'הוציאה להורג' את הילד אחמד מנסארה, המחבל שביצע את הפיגוע בפסגת זאב, שבכלל חי ומטופל בבית חולים בירושלים.

"אבו מאזן צריך להפסיק לשקר ואת ההסתה הפרועה, זה יעזור להרגיע את הרוחות ולנסות לצאת מהמציאות הקיימת", השיב נתניהו לשאלות כתבים. "הוא ידע שהילד בחיים, הדברים היו נחלת הכלל, אין פה שום שאלה".

לשאלה האם עדיין ניתן לקיים משא ומתן לשלום עם 'שקרן', השיב נתניהו: "אי אפשר להתקדם לשלום אם הוא מקדם טרור. יש הצעה להיפגש, אולי בירדן, אני בוודאי מוכן לקדם אותה אם הדבר יעזור להרגעת הרוחות. חייבים להפסיק את מסע השקרים הפרוע. לי אין דרך להילחם בשקר הזה חוץ מלומר את האמת. השקר בנוגע למסגד אל אקצא הוא שקר מדהים. המדיניות קיימת שנים, לא השתנה שום דבר".

"הודעת ארה"ב משוללת כל יסוד"

ראש הממשלה התייחס להודעת מחלקת המדינה האמריקנית לפיה ישראל עושה שימוש מופרז בכוח נגד המפגעים ואמר כי הוא סבור שאין אמת בטענה הזו: "ישראל עושה בדיוק אותו שימוש בכוח שכל מדינה אחרת הייתה עושה. מה היו עושים אם בניו יורק, בלונדון או בפריז היו יוצאים עם סכינים לדקור?".

"תסתכלו על מספר ההרוגים, הדגיש נתניהו, "לפי ההיגיון הזה ארה"ב ובנות בריתה היו התוקפנים באפגניסטן. אני מניח שנהרגו באפגניסטן יותר אנשים מאשר במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. אין לטענה שום יסוד ושום ביסוס".

התמונות הוכיחו: הילד ש'הוצא להורג' חי ומטופל בישראל

בנאום לוחמני שנשא אמש אמר אבו מאזן כי הנער בן 13 שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב "הוצא להורג" על ידי ישראל. "לא נקבל את ההוצאה להורג של ילדינו בדם קר כפי שעשו לילד אחמד מנאסרה ולילדים אחרים בירושלים ובמקומות אחרים בשטחים הפלסטינים".

מלבד תגובות סוערות במערכת הפוליטית בישראל לנאומו של אבו מאזן, פורסמו היום התמונות של הנער שנותר בחיים לאחר שדקר יהודי בן גילו והובהל לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בישראל. בתמונות הוא נראה שהוא שוכב אזוק למיטתו כשלצידו מגש האוכל שהוגש לו בבית החולים. מאז הפיגוע חל שיפור במצבו של הדוקר, שמוגדר כעת בינוני.

ראש הממשלה נתניהו הגיב בחריפות לנאומו של אבו-מאזן ואמר: "דבריו הם דברי הסתה ושקר. הנער עליו הוא מדבר חי ומאושפז בהדסה לאחר שדקר ילד ישראלי בזמן שרכב על אופניו. בעוד ישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית, אבו-מאזן בדברי ההסתה שלו עושה שימוש ציני בדת וכך גורם למעשי טרור".

שרים נגד ארה"ב: "תפיסה מעוותת"

היום מתחו מספר שרים ביקורת חריפה על הטענה האמריקנית לפיה ישראל מפעילה כוח מופרז. "הדברים כה מופרכים ומעוותים שאני מצפה מהנשיא אובמה וממזכיר המדינה קרי להתנער מהם ולהבהיר את עמדתה של ארה"ב", קרא הבוקר השר לביטחון פנים גלעד ארדן.

גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון תקף את ההצהרה האמריקנית על נטרול המחבלים הפלסטינים כשאמר בריאיון לגלי צה"ל: "אנחנו מפעילים כוח מופרז? אם מישהו מניף סכין והורגים אותו זה כוח מופרז? יש פה תפיסה מעוותת של הסכסוך. מי שאומר את הדברים הוא מגוחך".

ההצהרה מעוררת המחלוקת נאמרה אמש במהלך תדרוך לעיתונאים, במהלכו התייחס הדובר ג'ון קירבי למתיחות הביטחונית בישראל, תוך שהוא מותח ביקורת על ההתנהלות של כוחות הביטחון בשטח. "בהחלט ראינו כמה דוחות בנוגע לפעילות ביטחונית שעלולים להצביע על שימוש מופרז בכוח", אמר קירבי. "אנחנו לא רוצים לראות את זה בשום מקום. אנחנו לא רוצים לראות את זה גם במדינה שלנו. זה מדאיג אותנו".