כלכלני JP מורגן: קנו אופקו, המניה תזנק בכ-70%

האנליסטית דיינה פלנדרס מג'יי.פי מורגן מעריכה כי בפני אופקו עומדות השקות בעלות פוטנציאל מבטיח של מוצרים בתחומי הפארמה, הביולוגיה וכן בעסקי הדיאגנוסטיקה בשנים 2016-2019 ■ אופקו, שתסיים את 2015 עם הכנסות של כ-500 מיליון דולר, תצמח להכנסות של 1.2 מיליארד דולר ב-2016 ולכ-2.2 מיליארד דולר ב-2020

"אופקו היא חברת בריאות מגוונת שנמצאת להערכתנו על סף מחזור צמיחה בריא", כך סבורים כלכלני JP Morgan. בבנק ההשקעות החלו לסקר את מניית אופקו בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 14 דולר - פרמיה של לא פחות מ-70% על מחיר המניה בוול סטריט. אופקו נסחרת בשווי של מעל 5 מיליארד דולר.

אופקו האמריקאית, שבשליטת ובניהולו של ד"ר פיליפ פרוסט, לשעבר יו"ר טבע, נסחרת בתל-אביב כחלק ממדד המעו"ף, מאז רכשה את חברת פרולור הישראלית בכחצי מיליארד דולר ב-2013. מאז ביצעה עוד מספר רכישות קטנות יותר של חברות ישראליות ובעלות זיקה ישראלית.

האנליסטית דיינה פלנדרס מג'יי.פי מורגן מעריכה שבפני אופקו עומדות השקות בעלות פוטנציאל מבטיח של מוצרים בתחומי הפארמה, הביולוגיה וכן בעסקי הדיאגנוסטיקה, בשנים 2016-2019. בנוסף, רכישת רשת המעבדות Bio-Reference שהושלמה לאחרונה צפויה להערכתה לתמוך בפלטפורמה של אופקו. "לאור העובדה שהמניה איבדה כ-50% מהשיא, אנחנו חושבים שהשווי הנוכחי מציע נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה", כותבים בג'יי.פי מורגן.

להערכתם, אופקו שתסיים את 2015 עם הכנסות של כ-500 מיליון דולר תצמח להכנסות של 1.2 מיליארד דולר ב-2016 ולכ-2.2 מיליארד דולר ב-2020. מתוך הגידול בצמיחה ב-4 השנים הבאות, כ-550 מיליון דולר יגיעו מהשקות של מוצרים חדשים.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה במניית אופקו כוללים, לפי ג'יי.פי מורגן, סיכונים הקשורים לניסויים הקליניים שהיא עורכת, בפרט במוצרים שבהם היא בפיתוח קליני מתקדם; סיכונים מסחריים ותחרותיים וקשיים בהשגת שיפוי ביטוחי. סיכון נוסף קשור ליו"ר ומנכ"ל החברה, ד"ר פיליפ פרוסט, שהוא לדברי ג'יי.פי מורגן גורם מפתח בהמלצה החיובית על המניה. "לד"ר פרוסט יש קריירה מוצלחת מאוד ביצירת ערך בתעשיית הפארמה: הוא מכר שתי חברות שייסד (Key לחברת שרינג ואייווקס לטבע). לדעתנו הוא חלק אינטגרלי מהחזון האסטרטגי של אופקו. פרוסט מחזיק כ-35% ממניות החברה ואם מעמדו באופקו ישתנה, זה ישפיע על תזת ההשקעה שלנו", נכתב בהמלצה.