כוננות גבוהה: 875 אלף צופים לחדשות השבת בערוץ 2

טבלת הרייטינג השבועית: פתיחה יפה לתוכניות החדשות "מהפכה במטבח" של רשת ו"מי למעלה?" של קשת

השבוע שחלף היה הראשון זה זמן שלא היו בו חגים, ולמרות זאת קשה להגדירו כשבוע שגרתי - לא במדינה, שהוכתה בגל טרור, וכתוצאה מזה גם לא באופן הצפייה בטלוויזיה. חלף זמן מאז ראינו בצמרת טבלת הרייטינג מהדורת חדשות, והנתונים הגבוהים של מהדורת חדשות השבת עם דני קושמרו בערוץ 2, שמשכה אליה אתמול 875 אלף צופים ישראלים, מוכיחי כי הציבור אכן מצוי במתח רב.

באופן כללי, מהדורות החדשות משכו עניין רב ושברו מגמות צפייה. המהדורה המרכזית של חדשות 2 הובילה עם ממוצע שבועי של 24.6% (משקי-בית יהודיים) - בפער ניכר מהמהדורה המרכזית של חדשות 10, שסיימה שבוע עם הממוצע הגבוה ביותר שלה בשמונת החודשים האחרונים - 11.8%. מהדורת "מבט" של ערוץ 1 סיימה אף היא עם ממוצע גבוה של 5.9% ונתון צפייה מבטיח ביום חמישי - 7%, אז התמודדה רק מול חדשות 2, שכן מהדורת חדשות 10 שודרה מאוחר יותר בשל משחק הכדורסל של מכבי תל-אביב.

למרות המתיחות הביטחונית, זכייניות ערוץ 2 השיקו השבוע כמה מותגים חדשים, שמרביתם זכו לנתוני צפייה משביעי-רצון. בראשם "מהפכה במטבח", עם השף אסף גרניט, של הזכיינית רשת, שמשכה 792 אלף צופים בכלל האוכלוסייה. התוכנית גברה על השעשועון החדש של ארז טל בקשת, "מי למעלה?", במספר הצופים, אך השיגה נתון נמוך ממנו בשברי אחוז בנתוני הצפייה במשקי-הבית היהודיים.

פרט למשדרי החדשות, ניכר כי לשעשועונים יש סגולה בהגדלת נתח הצפייה, ומגמה זו ניכרת לא רק "במי למעלה?", שמשיגה בזמן שידורה נתח צפייה של 39.1%; אלא גם ב"שוברי קופות" של רשת, בהגשתו של אברי גלעד, שהגיעה לנתח צפייה של 38.9%.

"הקו האדום", הסרט שיצרו יחד אנשי חדשות 2 עמית סגל ואמנון אברמוביץ' על ירושלים, הגיע לנתון מוצלח של 723 אלף צופים, מהם כ-30 אלף שאינם יהודים - רייטינג גבוה באופן חריג בקרב אנשי המגזר הערבי.

רייטינג שבועי 11-17/10/15
 רייטינג שבועי 11-17/10/15