אלה ההטבות שתקבלו מהוט עקב הייצוגית נגדה

בזכות לקוח עיקש אחד שהוט גבתה ממנו תשלום גם לאחר שביקש להתנתק, ייהנו מאות אלפי לקוחות החברה מערוצים חינם

תעלולי ההתנתקות של הוט יעלו לה 14 מיליון שקל. זאת משום שסירבה בעבר שוב ושוב לנתק את לקוחותיה משירותיה ולהפסיק לגבות מהם תשלום.

בחודש יולי האחרון, כפי שפורסם ב"גלובס", אושר לראשונה הסכם פשרה גדול וחריג בהיקפו מול חברת הכבלים, כשזו התחייבה להעביר סך של 4.25 מיליון שקל לתרומה ולהעניק ללקוחותיה מעל 14 מיליון של הטבות, בעקבות תביעתו הייצוגית של לקוח (בן סימון נ' הוט), עוד ב-2010, שלא אמר נואש מול מערכת משומנת וגדולה ובא מולה חשבון בבית המשפט, לאחר שהחברה המשיכה לגבות ממנו את דמי המנוי גם כשביקש להתנתק משירותיה.

מאז עבר ההסדר גלגולים שונים: תיקונים להסדר הפשרה, דיונים בפני בית המשפט העליון, דיונים בפני בית המשפט המחוזי, התייחסות מטעם היועץ המשפטי לממשלה והמועצה לצרכנות וכן הליך בדיקה כלכלית של הסדר הפשרה בידי רו"ח אהוד רצאבי.

לבסוף נסגרו פרטיו המדויקים של ההסדר, וללקוחות לא נותר אלא לבדוק כיצד יכולים הם לממש את זכותם ולהרוויח את המגיע להם בעקבות ההסדר.

עו"ד ירון אלון ממשרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות', בא-כוחה של הקבוצה התובעת, מסביר היכן פוגש הסכם הפשרה הגדול את הלקוח הקטן. "מדובר במספר רב של הטבות", הוא מסביר, "הכוללות גם ערוצי ספורט מבוקשים עליהם לקוחות הוט משלמים מדי חודש לחברת הוט. באפשרות הלקוחות לקבל את ההטבות ללא תשלום, ולחלופין - להפסיק את התשלום שהם משלמים עבור שירותים אלה במהלך תקופת ההסדר. אני קורא לכולם לבדוק מה מגיע להם ולממש את זכותם".

אילו הטבות אשר נכללות בהסדר?

בתחום הטלוויזיה באפשרות הלקוחות לבחור אחד מבין הערוצים הבאים ולצפות בו ללא תשלום במשך 3 חודשים, ובמסגרת כך גם בערוצי ספורט מבוקשים: ספורט גולד, ספורט לייב, ערוץ האוכל, ערוץ הטיולים, ערוץ הבריאות, אגו, אגו טוטאל, הוט בומביי, בוליווד, בוליווד HD, ביוגרפיה, ויוה פלוס, ערוץ ההיסטוריה, HOT ZONE, VH-1 classic, MTV Dance, MTV Hits.

ללקוחות האינטרנט מוצעת חבילת אבטחה למשך 3 חודשים או רשת ביתית ללא תשלום במשך חצי שנה (או למשך 3 חודשים ללקוחות אשר נדרשת התקנת ציוד קצה בביתם, שתעשה ללא עלות).

ללקוחות הטלפוניה מוצע תא קולי מתקדם או קו טלפון שני, ללא תשלום, למשך חצי שנה.

מה לגבי מי שכבר צופה בכל ערוצי הוט?

לקוח כזה יכול לבחור לצפות ללא תשלום באחת מספריות ה-VOD הבאות: ספריית ספארי קידס, ספריית ג'וניור או ספריית האוזן השלישית, במשך חודש וחצי.

האם קיימות הטבות נלוות?

כן. הוט תאפשר לכל מנויי הטלוויזיה לצפות, ללא תשלום, בסרט VOD. מדובר בסרט "שבויה", שיהיה זמין בחודשים נובמבר ודצמבר.

למי מיועדות ההטבות?

ההטבות מיועדות ללקוחות הנוכחיים של הוט. הפיצוי ללקוחות עבר ניתן כפיצוי כולל לציבור, באמצעות העברת תרומה בסך 4.25 מיליון שקל לעמותות הפועלות לטובת הציבור.

האם כל הקודם זוכה?

לא. ההגבלה היחידה שקיימת היא על הוט, ולפיה עליה לספק הטבות בסך אשר לא יפחת מ-14 מיליון שקל. ככל שההטבות יעלו על סך זה, הוט תהיה מחויבת בכל מקרה להמשיך ולספקן ללקוחותיה במשך כל תקופת ההסדר.

אם בסוף תקופת ההסדר לא יגיעו ההטבות הרלוונטיות לכדי סך זה, היתרה תוגדל ב-20% ותמומש באמצעות פתיחה אוטומטית של 3 ערוצים לכלל לקוחות הוט, מתוך ערוצי ההטבה.

האם קיים פיצוי כספי?

לקוחות הוט שכבר צורכים בתשלום איזו מההטבות המוצעות בהסדר יכולים לפנות להוט ולבקש שבתקופת ההטבה יופסק התשלום הרלוונטי ואותו ערוץ או חבילה יסופקו להם במסגרת הסדר הפשרה. מומלץ לאותם לקוחות לוודא שאכן הופסק התשלום הרלוונטי לפי מחירו במחירון הוט, או לפי חלקו היחסי של השירות בחבילה.

כיצד ניתן לממש את ההטבות?

הדרך העיקרית והקלה ביותר היא באמצעות פנייה מקוונת דרך אתר הוט. בתוך דף המנוי התווספה קטגוריה בשם "הטבות לבחירה" שבה יוצעו לכל מנוי, בלחיצת כפתור, ההטבות הרלוונטיות לו בהסדר. בנוסף, כמובן, ניתן לפנות אל הוט גם ביתר ערוצי התקשורת, לרבות מוקד שירות הלקוחות, ולבקש את מימוש ההטבות.

הזמנת סרט ה-VOD תיעשה באמצעות שלט הטלוויזיה ללא תשלום. מנוי שיבקש שבתקופת ההסדר יופסק תשלום אותו הוא כבר משלם עבור אחת ההטבות - יוכל לעשות כן בפניה למוקד שירות הלקוחות.

האם הלקוחות יקבלו הודעה?

כן. מעבר לפרסומים שנעשו בהוראת בית המשפט, הוט תודיע ללקוחותיה אודות ההסדר בכמה דרכים: ב-3 החשבוניות הראשוניות העוקבות לאחר תחילת ביצועו של ההסדר, בעמוד ההודעות למנויים של אתר הוט, בערוץ ההודעות בטלוויזיה ובניוזלטר אשר נשלח על-ידי הוט.

מה קורה בסוף תקופת ההסדר?

הוט התחייבה כי בסוף תקופת ההסדר ההטבות הרלוונטיות יופסקו אוטומטית, ולא ייגבה עבורן תשלום מהלקוחות (אלא ברצונו).

תגובת הוט

תגובת הוט: "מדובר בתביעה משנת 2010 שעניינה עיכוב בניתוק שירותים. חשוב לציין כי כיום התהליכים בנושא עובדים בצורה אוטומטית וקלה. לנוחות הלקוחות, ניתן יהיה לבחור בהטבה גם דרך אתר האינטרנט של החברה".