הצרות של אמיר ברמלי: הוגשה בקשה לפירוק קרן קלע

המבקש, אורי רוטשטיין, טוען כי הקרן נקלעה ל"לחדלות פירעון מובהקת", וכי קיים חשש שמשקיעים רבים נוספים לא יוכלו לפדות את כספם ■ דיון דחוף בבקשה נקבע למחר ■ קרן קלע: "נגיב על הטענות בדיון"

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

הצרות של אמיר ברמלי באות בצרורות: שבועיים לאחר שרשות ניירות ערך ביקשה מבית המשפט צו להפסקת פעילות קרן קלע על רקע החשדות לביצוע עבירות ניירות ערך בקרן שבשליטת ברמלי, פונה אחד מבעלי אגרות החוב של הקרן לבית המשפט בבקשה לפירוקה של הקרן ולמינוי מפרק זמני במעמד צד אחד לניהולה של הקרן.

זאת, לטענת המבקש, לאור "היקלעותה לחדלות פירעון מובהקת, אשר הביאה אותה לאי-עמידה בחבויות שוטפות בהתאם לאיגרות החוב שהנפיקה".

עוד נטען בבקשה, שהוגשה במעמד צד אחד והוכתרה כבהולה, כי החברה נקטה לאחרונה צעדים אשר מהווים ניסיון מובהק להעדפת נושים, כי נעשים ניסיונות להברחת נכסים, וכי ברמלי מסרב נחרצות לחשוף את היתרות העומדות לרשות החברה.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את הבקשה למינוי מפרק זמני בשלב זה, אך הוציא צו זמני לאיסור דיספוזיציה (שינויים) בנכסי החברה, הכולל איסור על ברמלי ואחרים מטעמו לבצע העברות פיננסיות כלשהן מצד החברה, ואף קבע דיון דחוף בבקשה למחר (ב').

המבקש, אורי רוטשטיין, טוען כי בעת שביקש לפדות 305 אלף שקל שהשקיע באג"ח של החברה, לא רק שכספו לא שולם לו, אלא "הלכו והתרבו האינדיקציות כי קרן קלע נתונה בקשיים, כי היא אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה השוטפים, וכי המשקיעים רבים נוספים מצויים במצב דומה".

באמצעות עורכי הדין גדעון אורבך וארנון שגב טוען רוטשטיין כי ממסמכים מפורשים שהגיעו אליו עולה במובהק כי הוצעו לחלק מן המשקיעים תשלומים, לא באורח שוויוני ורוחבי, אלא באורח ספורדי אשר עשוי להוות העדפת נושים.

עוד נטען בבקשת הפירוק כי "במרוצת השבוע האחרון התברר כי החברה לא הצליחה לעמוד ולו בתשלומי הריבית שוטפים עבור אגרות חוב של לקוחותיה, דבר המעיד כאלף עדים על קשייה".

במארס השנה נחקר ברמלי בחשד לשורה של עבירות ניירות ערך, שהעיקרית שבהן היא הצעה לציבור ללא תשקיף, ובהמשך שוחרר בתנאים מגבילים. במסיבת עיתונאים שערך לאחרונה בתגובה לפרסומים נגדו, טען ברמלי כי לאף משקיע אין כל טענה או תביעה כנגד הקרן, ואף משקיע לא ביקש את כספו בחזרה או לא קיבל כספים שדרש. להיפך - לטענתו, המשקיעים זוכים אצלו לתשואות גבוהות על השקעתם, שאינן מקובלות בשוק.

ואולם, בבקשה נטען כי עולים חששות כבדים לפיהם משקיעים רבים (ולא רק המבקש) מבקשים מדי יום למשוך את כספם ולא נענים; החברה מתרצת את אי-התשלום בטענה כי רשות ניירות ערך מעכבת את שחרור הכספים - טענה שהרשות מכחישה; וכן קיימים חששות לערבוב נכסים בין החברה לחברות אחרות של ברמלי, כמו גם לביצוע העדפות נושים כאמור.

מקבוצת רוביקון נמסר בתגובה: "הבקשה הגיעה למשרדי הקרן רק לאחר השעה 14:30. מכיוון שנקבע דיון בבקשה למחר, נגיב לטענות במסגרת הדיון".