רשות ני"ע: לאסור על ברמלי להמשיך בניהול השקעות קרן קלע

הרשות טוענת בין היתר כי "אמיר ברמלי לא עמד בהתחייבויותיו כלפי מספר לא מבוטל של משקיעים וחרף דרישתם ממנו לא השיב לידיהם את כספם בהיקף של מיליוני שקלים"

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

בדיוק מה שאמיר ברמלי, מייסד קבוצת רוביקון וקרן קלע, צפה לפני מספר ימים בלבד, קרה: הוא דיבר עם כלי התקשורת, ורשות ניירות ערך הגיבה בבקשה לבית המשפט - הפעם מבקשת הרשות לאסור את המשך העיסוק של ברמלי "הקשור בעבירות המיוחסות לו", ובמילים אחרות: הפסקת פעילות קרן קלע.

ערב יום כיפור (ג') הגישה רשות ניירות ערך לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להחמרת התנאים המגבילים שהוטלו על ברמלי במסגרת חקירתו בביצוע עבירות ניירות ערך במסגרת פעילות קרן קלע. הרשות מבקשת כי בנוסף לבקשה קודמת שהגישה - להפקדת ערבות בנקאית בסך 3.5 מיליון שקל ותנאים מגבילים נוספים - ייאסר על ברמלי להמשיך לגייס משקיעים לקרן קלע ולבצע השקעות במסגרת הקרן.

הבקשה הוגשה בתגובה לתדרוך עיתונאים שכינס ברמלי בשבוע שעבר (א'), במסגרתו טען כי החקירה נגדו נובעת מחוסר הבנה של פעילות הקרן, כי המשקיעים כולם מרוצים מהתשואות, וכי הקרן פועלת כרגיל וממשיכה לגייס משקיעים חרף החקירה נגדה.

במהלך הפגישה אמר ברמלי: "אני לא טוען נגד הרשות או נגד החקירה, אבל יש אווירה מאוד קשה שהפעילות שנוקטת הרשות היא פעילות שהמטרה שלה היא לייצר באזז תקשורתי במסגרת האפשרויות שלה. הדרך לעשות את זה היא באזהרות או בקשות לבית המשפט, ואני לא אתפלא אם גם בתגובה לתדרוך הרשות תפרסם איזו אזהרה או תגיש בקשה כלשהי לבית המשפט כדי להפסיק את הפעילות שלנו".

ואכן, בקשה כזו הוגשה יומיים לאחר הצהרה זו. בבקשת רשות ניירות ערך צוין כי החמרת התנאים המגבילים את ברמלי נדרשת לאור "איסופן ועיבודן של ראיות, לפיהן המשיב (ברמלי, א' ל"ו) לא עמד בהתחייבויותיו כלפי מספר לא מבוטל של משקיעים וחרף דרישתם ממנו לא השיב לידיהם את כספם, וזאת בהיקף כספי של מיליוני שקלים. טעם נוסך להחמרת התנאים המגבילים הינו הצטברות ראיות כי המשיב ממשיך ופועל לגיוס משקיעים נוספים".

נזכיר כי ברמלי מצדו אינו מכחיש את המשך גיוס המשקיעים, ואף מתגאה בכך שהקרן ממשיכה לפעול חרף החשדות נגדה, אך טוען כי לאף משקיע אין כל טענה או תביעה כנגד הקרן, וכי אף משקיע לא ביקש את כספו בחזרה או לא קיבל כספים שדרש. להיפך - לטענתו, המשקיעים זוכים אצלו לתשואות גבוהות על השקעתם, שאינן מקובלות בשוק.

במארס השנה נחקר ברמלי בחשד לשורה של עבירות ניירות ערך, שהעיקרית שבהן היא הצעה לציבור ללא תשקיף, ושוחרר בתנאים מגבילים. ברמלי חשוד בכך שחרג מהכללים המאפשרים גיוס הון מן הציבור שלא באמצעות הבורסה, ולמעשה סלל לעצמו "מסלול עוקף תשקיף" בגיוס כספים מן הציבור באמצעות קמפיינים מקוונים. נוסף על כך, רשות ניירות ערך חושדת כי ברמלי הטעה את המשקיעים, כשהשקיע את כספיהם במיזמים פרטיים שלו.

בבקשה החדשה להחמרת התנאים המגבילים והפסקת פעילותו של ברמלי צוין עוד כי "עולה חשש כי המשיב (ברמלי) עתיד להשתמש בכספי המשקיעים העתידיים שהוא מגייס בימים אלה לצורך מימון עסקיו והשבת חובותיו למשקיעים הקיימים".

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, המייצגות את ברמלי, מסרו בתגובה: "הבקשה חסרת כל בסיס עובדתי ומשפטי בנסיבות העניין. ברמלי סבור כי מדובר באי-הבנה. קרן קלע שבבעלותו עמדה, עומדת ותמשיך לעמוד בכל התחייבויותיה כלפי המשקיעים. מעבר לכך, החברה-האם רוביקון ערבה להתחייבויות למשקיעים, והיקף נכסיה עולה משמעותית על היקף ההתחייבויות למשקיעים".