המכללות הטכנולוגיות: משרד הכלכלה חייב לנו 50 מיליון שקל

פורום המכללות הטכנולוגיות למנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג: "אין מדובר בתשלומים השנויים במחלוקת, כי אם בתשלומים שידוע לכל שהיו אמורים לעבור למכללות ואין סיבה לעכב את העברתם"

עמית לנג / צילום: איל יצהר
עמית לנג / צילום: איל יצהר

שנת הלימודים בכ-60 מכללות טכנולוגיות נפתחה היום (א'), אך לטענת פורום המכללות, המרכז להכשרות טכנולוגיות במשרד הכלכלה לא מקיים הסכמי עבר וחייב להן סכום מצטבר של 50 מיליון שקל בקירוב. בפנייה של פורום המכללות הטכנולוגיות למנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג נטען: "אין מדובר בתשלומים השנויים במחלוקת, כי אם בתשלומים שידוע לכל שהיו אמורים לעבור למכללות ואין סיבה לעכב את העברתם".

עוד טוענים בפורום כי המכללות הסתמכו על הסיכומים המחייבים שעליהם חתם עם הממשלה - וכי למכללות אין מקור אחר שממנו ניתן להשיג את התקציבים הנחוצים להפעלה התקינה של המוסדות.

מנתוני הפורום עולה כי כ-30 אלף סטודנטים לומדים במכללות הטכנולוגיות. שליש מהמכללות נחשבות גדולות, שליש מהן סמינרים חרדיים ושליש נוסף - סניפים של הרשתות הגדולות להשכלה טכנולוגית. "מעבר לקושי של משרד הכלכלה ליישם את הסיכום התקציבי הרב-שנתי - יש חובות עבר רבים שנותרו פתוחים והכספים טרם הועברו למכללות", טענה יו"ר פורום המכללות, ד"ר יוכבד פנחסי אדיב.

לטענתה, מדובר בחוב של כ-30 מיליון שקל מלפני שלוש שנות לימודים, לצד החזרים נוספים במיליוני שקלים על הצטיידות ומיזמים שעשו המכללות - על פי הסכמים עם המדינה. "קיים חשש כי בסמסטר ב' לא נוכל לתקצב מרצים ומנהלות של מכללות וקיים חשש לסגירת מספר מכללות", הזהירה פנחסי אדיב בשיחה עם "גלובס". היא קראה להקמת רשות רגולטורית חדשה שתנהל את החינוך המקצועי ואת המכללות הטכנולוגיות ברחבי הארץ.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "נמסרה הודעה לנציגי המכללות על עיכוב בהעברת הכסף בשל בעיה במערכת המחשבים. אנו פועלים להעברתו בהקדם".