אלוני חץ צופה רווח של 120-130 מ' ש' משיערוך נכסים בארה"ב

מקור הרווח בעליית ערך בהיקף כ-77 מיליון דולר בשווי נכסי חברת-הבת קאר, שמחזיקה יותר מ-20 בניינים בוושינגטון, ואלוני חץ נכנסה להשקעה בה לפני כ-3 שנים

מערכת הוושינגטון פוסט / צילום: בלומברג
מערכת הוושינגטון פוסט / צילום: בלומברג

חברת ההשקעות בנדל"ן אלוני חץ דיווחה הבוקר (א') על רווח הון נאה בהיקף של כ-120-130 מיליון שקל (לפני מסים) שהיא צפויה לרשום בדוחות הרבעון השלישי, בעקבות שיערוך נכסים שביצעה החברה-הבת שלה קאר (Carr), הפועלת עבורה בארה"ב. החברה שבשליטתנתן חץ ומשפחת ורטהיים עדכנה כי הרווח הצפוי יירשם בעקבות עליית ערך בהיקף כ-77 מיליון דולר בשווי נכסיה של קאר ברבעון השלישי השנה - כפי שמשתקף מדוח שמאות שבוצע לנכסיה.

אלוני חץ נכנסה לפעילות בארה"ב באמצעות קאר לפני כ-3 שנים, בהשקעה של כ-330 מיליון דולר, והיא מחזיקה בה במשותף עם ג'יי.פי מורגן. גם בשנה שעברה נהנתה אלוני חץ מרווחי שיערוך של כמה עשרות מיליוני דולרים מנכסי קאר. מוקדם יותר השנה השקיעה החברה 65 מיליון דולר בהנפקת זכויות שביצעה קאר לבעלי מניותיה.

קאר פועלת עבור אלוני חץ וג'יי.פי מורגן כקרן ריט, והיא מחזיקה ביותר מ-20 בנייני משרדים בעיר וושינגטון, עם שטחי השכרה של כ-300 אלף מ"ר. בחודשי הקיץ האחרונים השלימה קאר השקעה של 138 מיליון דולר ברכישת בניין המשרדים Columbia Center. זמן קצר לאחר מכן דיווחה על השקעה של כ-230 מיליון דולר ברכישת בניין משרדים בוושינגטון, בסמוך למתחם הוושינגטון פוסט שבבעלותה (שם פועלת מערכת העיתון) הממוקם במרכז העסקים הראשי בעיר, והעסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה. את מתחם הוושינגטון פוסט רכשה קאר בשנה שעברה תמורת כ-160 מיליון דולר, והוא אחד מהמתחמים המרכזיים לייזום של החברה.

"עלייה עקבית בשווי הנכסים"

האנליסט נעם פינקו מפסגות ציין בעקבות הדיווח כי "החברה לא מפרטת בגין מה בוצעו השיערוכים, אך להערכתנו מדובר בשילוב של מספר גורמים הכולל ירידה קלה בשיעור ההיוון לאור המשך הריבית האפסית, והביקוש הרב של משקיעים לנכסים איכותיים בוושינגטון, עלייה בשיעור התפוסה, וייתכן שגם שיערוכים בגין נכסים בהקמה, ובעיקר פרויקט הוושינגטון פוסט".

לדברי פינקו, "מאז שאלוני חץ נכנסה להשקעה זו לפני כשנתיים, היא רושמת באופן עקבי עלייה בשווי הנכסים, בגובה התזרים ובהיקף הפעילות של CARR, מה שמעיד על כך שמדובר בהשקעה מוצלחת מאוד עבור החברה".

מלבד ארה"ב, אלוני חץ פועלת באמצעות חברות שונות בתחום הנדל"ן המניב: בישראל באמצעות אמות; בשוויץ באמצעות PSP; בבריטניה היא מחזיקה בקרנות נדל"ן בריטיות מקבוצת ברוקטון; וכן היא מחזיקה במניות חברת FCR הפועלת עבור גזית גלוב בקנדה. בנוסף, אלוני חץ פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות חברת אנרג'יקס.

מניית החברה התחזקה בשנה האחרונה ב-15% ומשקפת לאלוני חץ שווי של כ-4.4 מיליארד שקל.

בשבוע שעבר עדכנה אלוני חץ כי היא בוחנת אפשרות להנפקת סדרת אג"ח חדשה.