משקיעים סינים ישלמו 1.5 מיליארד דולר על מניות הפורמולה 1?

דיווח: עסקת המכירה המתגבשת של הספורט המוטורי לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר, אותה מוביל בעלי קבוצת ה-NFL מיאמי דולפינס - כוללת השקעה כבדה במיוחד מצד קרן China Media Capital, שחתמה לאחרונה על שת"פ עם וורנר ברדרס

פורמולה 1, פרארי / צלם: רויטרס
פורמולה 1, פרארי / צלם: רויטרס

קרן ההשקעות הסינית China Media Capital היא אחד מהגופים שעומד מאחורי העסקה המתבשלת למכירת השליטה של הפורמולה 1, בעסקה שתקבע לספורט המוטורי שווי כולל של 8.5 מיליארד דולר. כך מפרסם אתר Sky News. כפי שנחשף ב"פייננשל טיימס", את קבוצת המשקיעים מוביל סטפן רוס בן ה-75, הבעלים של קבוצת ה-NFL מיאמי דולפינס.

China Media Capital, שמקבלת גיבוי מהממשלה הסינית ולאחרונה חתמה על הסכם שיתוף פעולה בשווי מיליארדי דולרים עם ענקית המדיה האמריקאית וורנר ברדרס, להפקת סרטים בשפה הסינית והפצתם ברחבי העולם, היא רק אחד מבין כמה גופים סינים שלוקחים חלק בעסקה המורכבת, כאשר גם ענקית הנדל"ן Wanda מוזכרת כמעורבת במהלך, שאמור להעביר את השליטה מידיה של CVC Capital Partners, המחזיקה כיום ב-33.5% מהמניות (החזקות בשווי של כ-2.85 מיליארד דולר).

על-פי הדיווח, חלקם של המשקיעים הסינים בעסקה יהיה משמעותי ביותר, ויגיע לכ-1.5 מיליארד דולר, בעוד חברת ההשקעות של סטפן רוס, RSE Ventures, תשלם כחצי מיליארד דולר נוספים. משקיע אחר שחבר לרוס, ומעוניין אף הוא לשים על השולחן כחצי מיליארד דולר - הוא טייקון המדיה הגרמני דיטר האן, בעלי חברת קונסטנטין מדיין, שבעבר תבעה את ברני אקלסטון, מנכ"ל הפורמולה 1 - בהקשר לעסקת העברת הבעלות הקודמת של הענף לידי CVC. למרות ההיסטוריה המשפטית בין הצדדים, על קונסטנטין מדיין מוסכם כי אקלסטון בן ה-84 ימשיך לשמש בתפקידו גם לאחר העסקה, אם אכן תצא לפועל - כאשר במקביל אליו תוקם מחלקה מסחרית חדשה שתנסה לשווק את זכויות השידור והפרסום של הענף בצורה יותר אגרסיבית.

אגב, לפי Sky, חברת Qatar Sports Investments, המחזיקה במועדון הכדורגל פריז סן-ז'רמן - ככל הנראה לא תהיה בסופו של דבר חלק מקבוצת הרכישה אותה מארגן סטפן רוס. בקבוצת הרכישה צפויים לבקש מ-CVC להיכנס לתוך 30 ימים של מו"מ בלעדי, במהלכו ינהלו "שיחות מפורטות" עם אקלסטון, שהוא והקרן הפרטית של משפחתו מחזיקים ב-13.5% מהמניות של הפורמולה 1 - ובמקביל ימשיכו עם בדיקות הנאותות שהחלו כבר לבצע.