שינוי ארגוני: הסטארט-אפ SundaySky מפטר 15% מהעובדים

החברה פיתחה טכנולוגיה בשם Smart Video שמציעה ללקוחותיה העסקיים יכולת להפיק סרטוני וידיאו מותאמים אישית, כמו חשבוניות שנשלחות ללקוחות ומסבירות על מצב החשבונית בווידיאו ועוד

טריילרים / צלם: Michelangelus, Creations/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
טריילרים / צלם: Michelangelus, Creations/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

לא מעט סטארט-אפים ישראלים נמצאים בחודשים האחרונים בתקופה של צמיחה וגיוס עובדים, אך יש גם מי שנמצא בצד השני של המתרס: הסטארט-אפ SundaySky, שפועל בעולם התוכן והווידיאו, החליט על מהלך לפיטורי כ-15% מתוך 160 עובדי החברה בעולם.

ל"גלובס" נודע כי מדובר בפיטוריהם של כ-15 עובדים בישראל וכ-10 עובדים נוספים בארה"ב במהלך שמקורו בשינוי ארגוני שעוברת החברה. הליך הפיטורים מגיע דווקא על רקע של צמיחה בחברה, אך מטרת השינוי הארגוני הוא ככל הנראה למקד חלק מהפעילות בארגון בתחום אחר. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק, לונדון וטוקיו.

הסטארט-אפ גייס עד היום כ-40 מיליון דולר ממשקיעים מובילים, בהם קרן ההון סיכון הישראלית כרמל ונצ'רס, זרוע ההשקעות של ענקית הכבלים האמריקאית Comcast Ventures, Globespan, NVP, קרן וינטאז' ו-Liberty Global Ventures. החברה הוקמה ב-2007 על-ידי שמואל ולר (מנכ"ל) ויניב אקסן (סמנכ"ל טכנולוגיות) ופועלת בעולם הווידיאו.

החברה פיתחה טכנולוגיה בשם Smart Video שמציעה ללקוחותיה העסקיים יכולת להפיק סרטוני וידיאו מותאמים אישית, כמו חשבוניות שנשלחות ללקוחות ומסבירות על מצב החשבונית בווידיאו ועוד. הרעיון שעומד מאחורי המוצר הוא לייצר מעורבות גדולה יותר בקרב הנמענים של הסרטונים באמצעות מוצר שמאפשר ללקוחות לקבל וידיאו אישי שייצג עבורם את המידע הרלבנטי ביותר עבורם. דרך הפלטפורמה של SundaySky מיוצרים מדי שנה עשרות מיליוני סרטונים.

בחברה אישרו את הליך הפיטורים אך לא נקבו במספר המפוטרים. מהחברה נמסר בתגובה, כי "במסגרת תהליך פיתוח עסקי, החברה החליטה להגדיל את היקף פעילותה הצומחת והרווחית בארה"ב על חשבון שווקים אחרים. במסגרת זו בוצעו התאמות גם בפעילות SundaySky בישראל".