העליון חייב לתקן

העליון יכול לתקן את הטעות של השופטת ענת ברון בכך שיורה לרב פינטו לחזור ארצה מיד

הרב פינטו / צילום: דרור עינב
הרב פינטו / צילום: דרור עינב

הרב יאשיהו פינטו לא חזר ארצה במועד שלו התחייב. אותי - ואני משוכנע שגם רבים אחרים - זה לא מפתיע. ביום שאיפשרו לו לצאת לחו"ל, היה די ברור שכבר לא נראה אותו כאן.

למרות זאת, הנוכל הזה מטריד אותי פחות מאשר ענת ברון, שופטת בית המשפט העליון שאיפשרה לפינטו לצאת. בין שאר נימוקי החלטתה היא אמרה את המשפט הלא ייאמן: "החשש כי פינטו יימלט איננו כצעקתה".

למה זה מטריד? מכיוון שכל פרח משפטים, למעשה כל אדם חצי אינטליגנטי, יידע כי המחשבה שפינטו יחזור היא הזויה, בלתי מתקבלת על הדעת.

רק השופטת לא שמעה

השופטת ברון, מטבע הדברים, אינה אישה טפשה - מה שעושה את זה עוד יותר חמור. אני מבקש לדעת איך יצא מפיה משפט כה מופרך?

כאשר ברון החליטה לתת לציפור לברוח מהקן, היא כבר ידעה, ידענו כולנו, שמדובר בנוכל שאין שיעור לנוכלותו, שהוא יעשה כל דבר, ינקוט כל תרגיל, כדי שכף-רגלו לא תדרוך עוד על האדמה הקדושה.

האפשרות שלא יחזור הייתה לא רק כצעקתה, אלא כצווחתה, כצרחתה! רק השופטת לא שמעה את הקולות?!

המסר של השופטת

מחר (ג') אמור בית המשפט העליון לדון בבקשתו של פינטו "לדחות" את שובו ארצה בגלל הטיפול שהוא מקבל. אנשי יחסי הציבור של הרב הקדוש מרפדים בימים אלה את דרכו של פינטו אל העליון באמצעות תמונות וידיעות מבית-החולים בניו-יורק המראות אותו קשור לאינפוזיה, ישן, ובקיצור נראה מסכן, חולה אנוש.

אני לא ראיתי את הדיאגנוזה של פינטו, אבל למה לי דיאגנוזה? אם הוא חולה סרטן, הוא לא יכול לקבל טיפול בארץ? יש אצלנו את טובי הרופאים, הנפלאות באחיות, המכשור הרפואי המתקדם ביותר. האם השופטת ברון לא סומכת על הטיפול בארץ? איזה מין מסר זה מטעמה של שופטת עליונה?

מחר יכול העליון לתקן את הטעות הקשה בכך שיורה לפינטו לחזור מיד ארצה. לא לדאוג, הוא לא ירוץ למטוס, יש לו עורכי דין שיגישו עוד בקשה ועוד בקשה ככל שרק ניתן.

לבדוק את החלטת השופטת

אבל זה לא מספיק. החלטת השופטת לא יכולה לעבור ללא בדיקה. אני לא רוצה לחשוד, אבל צריך לבדוק. אחר הכול, אנחנו כבר רגילים לראות אישים בכירים שעושים מעשים שאינם ראויים.

אני רוצה לומר שבגלל המופרכות הקיצונית של החלטת השופטת, שגם עולה למדינה הרבה כסף - צריך לבדוק. חייבים לבדוק.