שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.4% ל-3.859 שקלים

האירו היציג נקבע בעלייה של 1% ל-4.392 שקלים ■ היום ב-18:00 תנאם יו"רית הפד ג'נט ילן - תרמוז על העלאת הריבית? ■ דריכות לקראת פגישת הריבית של הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

המסחר בדולר מתנהל היום (ג') בהחלשות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.4% ונסחר בין הבנקים תמורת 3.859 שקלים. האירו התחזק מול השקל בכ-1% ונקבע ברמה של 4.392 שקלים. בעולם, הצמד אירו/דולר נסחר ביציבות סביב 1.13 דולרים לאירו, לאחר שנפל בימים האחרונים לשפל של 10 ימים.

המסחר במט"ח מושפע בין היתר מהירידות במחירי הנפט בימים האחרונים ובצל נתון התמ"ג המאכזב שפורסם אתמול בסין והצביע על קצב צמיחה של 6.9% ברבעון השלישי של השנה, שפל של 6 שנים.

היום ב-18:00 צפויה יו"רית הפד ג'נט ילן לשאת דברים באירוע כלכלי. המשקיעים, כרגיל, יחפשו רמזים למועד שבו הבנק המרכזי ישנה כיוון ויעלה את הריביות. האם לאור התייצבות השווקים בימים האחרונים הפד ייבחר להעלות את הריביות בפגישת הריבית בשבוע הבא?

גורם נוסף שמשפיע על המסחר באירו/דולר הוא פגישת הריבית והמדיניות המוניטארית בגוש האירו ביום חמישי הקרוב. אומנם מרבית הכלכלנים מעריכים כי נגיד ה-ECB מריו דרגי יותיר את תכנית רכישות האג"ח על כנה ולא ירחיב אותה, אך קיימות גם ספוקלציות לפיהן דרגי יפתיע בעיקר בצל ההאטה בכלכלה הגלובלית.

ב-FXCM מציינים היום כי "הדולר-שקל ממשיך לדחוף מעלה ומנסה להתבסס מעל רמת 3.85. רמת ההתנגדות המשמעותית ניצבת ב-3.87, וכל עוד הצמד נותר מתחת לרמה זו הלחץ יהיה כלפי מטה. גם בעולם הדולר נסחר במומנטום חיובי, וזאת הן על רקע נתוני האינפלציה שפורסמו בשבוע שעבר והן בעקבות היחלשות האירו, כאשר בשוק גוברות הספקולציות כי ה-ECB מתכוון להרחיב את תכנית רכישות האג"ח, אם לא בישיבת המדיניות השבוע, אז בחודשים הקרובים".