נטייה לירידות בסיום המסחר בוול סטריט; טבע נפלה 3.9%

מאקרו: התחלות בנייה עקפו את התחזיות, היתרי בנייה מתחת לצפי ■ הארלי דוידסון צנחה לאחר פרסום הדוחות, יאהו תפרסם לאחר סיום המסחר ■ IBM פירסמה אמש דוחות מאכזבים ■ מניית חברת שומרי משקל המשיכה לעלות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

יום המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע עוד יום עמוס בדוחות כספיים ונתוני מאקרו חשובים מתחום הדיור. מניות הביומד והתרופות שוב יורדות בחדות וגוררות את מדד הנאסד"ק למטה. באירופה ננעל המסחר בירידות ובאסיה מוקדם יותר נרשמה מגמה מעורבת.

בזירת המאקרו פורסמו היום ב-15:30 התחלות הבנייה לחודש ספטמבר שרשמו עלייה של 6.5% לראשונה מזה 3 חודשים ועמדו על 1.21 מיליון יחידות (רמה שנתית) לעומת צפי ל-1.139 מיליון מ-1.126 מיליון בחודש הקודם. היתרי הבנייה רשמו מנגד ירידה של 5% לרמה של 1.1 מיליון לעומת צפי ל-1.17 מיליון.

עונת הדוחות לרבעון השלישי ממשיכה היום, כשעד כה הרווח המצרפי של חברות ה-S&P 500 ירד ב-4.8% ועמד על 28.62 דולר למניה. עד סוף השבוע ידווח כ-110 חברות מובילות על תוצאותיהן הכספיות. "עונת הדוחות לרבעון התחילה בקול ענות חלושה", אמר דיוויד מאדן מ-IG. "בנוסף לכך, נתוני מאקרו כלכליים שפורסמו בימים האחרונים יצאו מתחת לתחזיות - וזה מגביר את הצפי כי הבנק המרכזי ימתין עם העלאת הריבית ל-2016", לדבריו.

מניית הארלי דוידסון צנחה לאחר שהחברה לא עמדה בתחזיות האנליסטים. גם טסלה בלטה בירידה חדה על רקע דיווח שלילי במגזין "קונסיומר ריפורט".

וריזון היכתה את התחזיות ודיווחע על רווח של 1.04 דולר למניה ברבעון השלישי לעומת צפי אנליסטים לרווח של 1.02 דולר למניה.

אחרי נעילת המסחר תדווח חברת יאהו , שצפויה להציג רווח של 17 סנט למניה.

IBM נסחרה על רקע הדוחות המאכזבים שפירסמה אמש אחרי הסגירה, שכללו ירידה ברווחים ובהכנסות הרבעון השלישי וכן תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי של השנה.

סאנדיסק בלטה על רקע עוד דיווח לגבי מו"מ לרכישתה ע"י ווסטרן דיגיטל .

מניית חברת שומרי משקל (סימול: WTW) זינקה אמש בכ-105% על רקע השקעתה (10%) של אופרה ווינפרי, והיא ריכזה עניין רב גם היום.

בקרב המניות הישראליות בלטו טבע ואופקו בירידה חדה ומנגד סלקום ופרטנר רשמו עליות חדות.