פרשת קרן קלע: השופטת דחתה הדיון, עוה"ד של ברמלי התפטר

המשקיע שהגיש את בקשת הפירוק הסכים לחזור בו בתמורה לקבלת כספו, אך השופטת סברה כי יש מקום להמשיך ולברר את הפרשה, ודחתה את הדיון ליום חמישי

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

דרמה התחוללה היום (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בדיון בבקשת הפירוק שהוגשה נגד קרן קלע של אמיר ברמלי. בבוקר הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה הקרן תחזיר למבקש את מלוא כספו בתמורה למשיכת בקשת הפירוק, אך בהמשך התברר כי הפשרה לא מקובלת על השופטת.

לאחר הפסקה בדיון חזרו בהם הצדדים מן הפשרה, ועורך הדין של ברמלי וקרן קלע הודיע על התפטרותו מן הייצוג, על רקע אי-הסכמה עם הלקוחות.

בקשת הפירוק הוגשה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על-ידי אורי רוטשטיין, אחד מבעלי האג"ח של הקרן, שטען כי בקשתו לפדות את 305 אלף השקלים שהשקיע באג"ח לא מולאה על-ידי הקרן.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גדעון אורבך וארנון שגב, נטען כי "הקרן נקלעה לחדלות פירעון מובהקת, שהביאה אותה לאי-עמידה בחבויות שוטפות בהתאם לאיגרות החוב שהנפיקה".

לפי שעה, לא התקבלה הבקשה למנות לקרן מפרק.

ברמלי וקרן קלע מצויים בחודשים האחרונים תחת חקירה שמנהלת רשות ניירות ערך, בחשד לשורה של עבירות על חוק ניירות ערך שעיקרן הנפקה לציבור ללא פרסום תשקיף. קרן קלע שבשליטת ברמלי מגייסת כסף מן הציבור בהנפקות של עד 35 משתתפים - לכאורה באופן שאינו מצריך תשקיף. ואולם, רשות ניירות ערך חושדת כי ההפרדה בין הסדרות השונות שהונפקו היא פיקטיבית, ונועדה אך ורק כדי לחמוק מן החובה החוקית לפרסם תשקיף.

החשד הוא כי ברמלי למעשה עומד מאחורי פירמידת פונזי, כאשר כל גיוס הון משמש לתשלום הריבית למלווים הקודמים שהפקידו את כספם בקרן. ברמלי אף נחשד בהטעיית המשקיעים באשר למטרה שלשמה משמש הכסף שלהם. ברמלי מכחיש את החשדות.

כאמור, בדיון שנערך היום בבית המשפט הגיעו הצדדים בתחילה לפשרה, לפיה יוחזרו לרוטשטיין 305 אלף השקלים שהשקיע, והוא מצדו ימשוך את בקשת הפירוק. אלא שהשופטת איריס לושי-עבודי החליטה שלא לקבל את הפשרה, משום שראתה טעם להמשיך בדיון כדי לברר פרטים נוספים הנוגעים לפרשה.

לאחר שיצאו הצדדים להפסקה בדיון, הם הודיעו לבית המשפט, כאמור, כי הם חוזרים בהם מן הפשרה שהושגה. בהמשך הודיע פרקליטו של ברמלי והקרן, עו"ד דרור פורר, כי הוא פורש מייצוגם על רקע מחלוקת עם ברמלי. השופטת אישרה את הפסקת הייצוג והחליטה על המשך הדיון ביום חמישי הקרוב.

ברמלי המשיך להתעקש גם היום כי ימשיך בפעילות הקרן, שתעמוד בהתחייבויותיה למשקיעים. "יש לנו תוכנית פעולה סדורה וברורה איך להחזיר כל שקל למשקיעים", נמסר מטעמו. עוד נמסר כי בחודשים האחרונים החזירה הקרן כ-100 מיליון שקל למשקיעים שביקשו לקבל את כספם בחזרה.