שכר דירה מפוקח: 4,400 שקל לדירת 4 חדרים בדרום ת"א

מסמכי המכרז לדיור להשכרה במתחם הגדנ"ע בת"א, שפרסמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר", חושפים את המחירים המפוקחים לשוכרים: 3,840 שקל לדירת 3 חדרים

מתחם הגדנ"ע / צילום: תמר מצפי
מתחם הגדנ"ע / צילום: תמר מצפי

ביום חמישי האחרון פורסם מכרז לבניית פרויקט להשכרה ארוכת טווח במתחם הגדנ"ע בדרום תל אביב-יפו. כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, זהו המכרז הרביעי להשכרה ארוכת טווח שמשווקת החברה הממשלתית "דירה להשכיר", לאחר שלושה מכרזים קודמים שפרסמה וסגרה בשנה שעברה ברמת השרון, הרצליה וחיפה.

עיון במסמכי המכרז שפורסם להגשת הצעות חושף מה עתיד להיות התעריף של הדירות שיושכרו לזכאי משרד הבינוי בשכר דירה מפוקח. על פי מסמכי המכרז, גובה דמי השכירות לדירת 2 חדרים בשכר דירה מפוקח צפוי לעמוד על 56 שקל למ"ר לחודש. דמי השכירות להם יתחייב הזוכה במכרז לדירות 3 חדרים יעמדו על 48 שקל למ"ר לחודש, ודמי השכירות לדירות בנות 4 חדרים בפרויקט יעמדו על 44 שקל למ"ר לחודש.

שטח הדירות בשכר הדירה מפוקח לא יפחת מ-70 מ"ר ולא יעלה על 100 מ"ר, ולפיכך ניתן להעריך שדירת 4 חדרים תהיה בת 100 מ"ר, ובשכר הדירה החודשי עליה יהיה 4,400 שקל לחודש. במקביל, על פי הסכומים שנקובים במסמכי המכרז, דירת 3 חדרים בשטח 80 מ"ר עשויה לעלות 3,840 שקל לחודש ודירת 2 חדרים, על פי השטח המינימלי שעולה ממסמכי המכרז, שתהיה בת 70 מ"ר, תעלה לשוכרים הזכאים 3,920 שקל לחודש. לסכומים הללו יתוספו דמי אחזקה עבור הדירות בשכר דירה מפוקח, שלא יעלו על 4 שקל למ"ר, בתוספת מע"מ. חשוב לציין שמדובר בסכומים הנקובים במסמכי המכרז נכון ליום פרסומו, וניסיון העבר מלמד כי ייתכן שיחולו במכרז שינויים בהמשך. גם במכרז עצמו נכתב כי הסכומים נכונים ל"מועד פרסום המכרז".

על פי מסמכי המכרז, השטח שיוצא לשיווק ליזמים וקבלנים משתרע על פני כ-12 דונם ומתייחס למתחם הגדנ"ע הממוקם בקרן הרחובות בנטוב מרדכי 11 וגרוסמן מאיר 10, בחלקה הדרומי של העיר. במסגרת התוכנית החלה על המגרש ניתן יהיה לבנות בניינים עד גובה 15 קומות שיכללו 350 יחידות דיור בשטח ממוצע של 70 מ"ר, המיועדות כולן להשכרה לטווח ארוך. כמו בכל מכרז לשכירות שפרסמה המדינה עד כה, 25% מהדירות יושכרו לזכאי משרד הבינוי ושכר הדירה בהן יהיה מפוקח ויעמוד על 20% פחות ממחיר השוק. הדירות המיועדות לזכאי משרד הבינוי לא ייבנו בבניין אחד אלא יחולקו בין בנייני הפרויקט בשיעור של בין 20% ל-30% דירות בשכר דירה מפוקח בכל בניין.

הזוכה במכרז יתחייב לעמוד בתנאים במכרז הנוגעים להשכרה וניהול הפרויקט ולאחר 20 שנה יוכל למכור את הדירות בשוק החופשי. עוד במסגרת המכרז, 27 דירות מכלל הדירות ייועדו לזכאים בני העיר תל אביב-יפו. המכרז צפוי להיסגר ב-15 לדצמבר 2015 ויזמים וקבלנים יוכלו להגיש שאלות בנוגע למכרז ולתנאיו לחברת דירה להשכיר עד ה-12 בנובמבר.