רשת ויקטורי רוכשת 5 סניפי מגה ב-7.5 מיליון שקל

הסניפים הנרכשים ממוקמים בעכו, בעפולה, בתחנה המרכזית בת"א, בראשון-לציון ובקריית ים ■ מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד: "הגידול הצפוי במכירות יסייע לשיפור תנאי הסחר של הרשת"

אייל רביד / צילום: דן מילר
אייל רביד / צילום: דן מילר

רשת קמעונאות המזון ויקטורי חתמה על הסכם לרכישת זכויות השכירות של חמישה מסניפי רשת מגה הנמצאת במשבר, בתמורה כוללת של 7.5 מיליון שקל, בתוספת מע"מ.

הסניפים הנרכשים ממוקמים בעכו, בעפולה, בתחנה המרכזית בתל-אביב, בראשון-לציון (שכונת פרס נובל) ובקריית ים (שכונת פסגות ים).

בוויקטורי ציינו כי "הרכישה כוללת את כל הזכויות בחנויות, לרבות הציוד המצוי בסניפים". השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם קבלת הסכמת בעלי הסניפים ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אחיזה בצפון

בכך צפויה להגדיל ויקטורי, הנמצאת בשליטת משפחת רביד, את מספר סניפיה מ-31 ל-36. מניית ויקטורי הגיבה היום (ד') בחיוב לעדכון, כשהיא משלימה עלייה של יותר מ-30% בשנה החולפת ומשקפת לחברה שווי של כ-380 מיליון שקל.

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, מסר היום כי "עסקת רכישת הסניפים, המצטרפת לפתיחת סניף בשטח של 650 מ"ר בדיזינגוף בתל-אביב, מגדילה באופן משמעותי את שטחי המכירה של הרשת, בעיקר באזורים בהם לא הייתה לנו נוכחות. ויקטורי מחזקת את אחיזתה בצפון הארץ עם סניפים בקריית ים, עכו ועפולה, כמו גם במרכז הארץ עם סניף נוסף בתל-אביב וסניף בראשון-לציון".

רביד הוסיף כי "הגידול הצפוי במכירות יסייע לשיפור תנאי הסחר, כמו גם מינוף התשתית התפעולית של הרשת - בכוונתנו להביא את הסניפים החדשים לפרמטרים התפעוליים של הסניפים הקיימים".

בעקבות המשבר העמוק אליו נקלעה רשת מגה בחודשים האחרונים, היא החליטה על כמה צעדי התייעלות, בהם סגירת למעלה מ-30 סניפיה, ובחלק גדול מהם מתחריה הביעו עניין. ויקטורי גם רצתה לרכוש את פעילות הרשת האורגנית עדן טבע מרקט של מגה ואף הגישה הצעה לקניית שמונת סניפיה, אך מי שלבסוף רכשה סניפים אלה היא המתחרה טיב טעם.

בסיכום המחצית הראשונה של 2015, ויקטורי נהנתה מעלייה של 10.5% במכירותיה, שנתמכו בפתיחת סניפים חדשים והגיעו ל-471 מיליון שקל, למרות ירידה של 1.4% במכירות בחנויות זהות. על רקע ההאטה בשוק ומלחמות המחירים בין הרשתות, ויקטורי סבלה ממגמה שלילית בשורה התפעולית וסיכמה את מחצית השנה עם ירידה של 5.5% ברווח הנקי שעבר רף של 9 מיליון שקל.