מיני-מבחן דרכים: מיצובישי אאוטלנדר 2015 - האאוט הוא IN

ב-155 אלף שקל, ועם מוניטין אמינות וסחירות יפני, האאוטלנדר הבסיסי הוא מתחרה רציני וראוי על כיסם של נוטשי המשפחתיות, ששואפים לטפס בסולם הסטטוס

עד תחילת העשור רוב לקוחות הרכב בישראל התחילו את דרכם עם סופר מיני או משפחתית משומשת, ומשם חתרו למכנה המשותף הרחב - משפחתית סדאן אוטומטית חדשה עם מנוע 1.6 ליטר. אבל כיום היעדים השתנו ומדורת השבט מתכנסת סביב רכבי הפנאי והכביש שטח. הנטישה המסיבית של המשפחתיות נובעת בין השאר ממימון הנוח, שמאפשר כיום לרבים לדלג בקלות יחסית על משוכת המחיר שבין המשפחתיות ל"ג'יפים". גובהה של המשוכה הזו הולך ויורד בזכות מלחמת מחירים אגרסיבית, שאליה מצטרף כעת גם מיצובישי אאוטלנדר המחודש. אאוטלנדר החל את דרכו בארץ כרכב לעשירונים העליונים במחיר של 180 אלף שקל פלוס-מינוס וכעת מוצע עם מחיר התחלתי של 155 אלף שקל לדגם אוטומטי עם חמישה מקומות.

חיצונית, האאוטלנדר המחודש מכוון את עצמו דווקא כלפי מעלה ולא כלפי מטה. עיצוב החרטום הזוויתי החדש, עם הפנסים הצרים, עיטורי ה-LED, הגריל המושחר הענק ושפע הכרום הבוהק, הועתק ללא בושה מהחרטום החדש של משפחת לקסוס. אבל על זה נאמר "אם כבר לגנוב, אז לפחות לדעת ממי". כאשר מוסיפים למראה הכולל זנב אחורי בעיצוב חלקלק ומעודן יותר, פסי מגן נאים בצדדים ומידות חיצוניות נדיבות, מקבלים עם סטטוס כביש של ג'יפים גדולים ויקרים יותר.

תא הנוסעים עבר רענון עם מערך פיקוד מתוחכם שכולל מסך מגע עם מערכת ניווט מובנית. חומרי הדיפון נעימים ואיכותיים למגע ולמראה, בידוד הרעשים שודרג מוחשית ולמעט גג ומושבים חשמליים, דגם הבסיס מרגיש מאובזר ומצויד.

מרווח הפנים מכובד עם תנוחת הישיבה גבוהה ודי נוחה, למעט העיצוב הנוקשה של המושב האמצעי מאחור. גרסת החמישה מושבים נהנית מתא מטען מרווח מאד. בגרסת ה-7 מושבים מתכווץ הנפח ל-220 ליטר.

 

השדרוג העיקרי במודל 2015 מורגש עם היציאה לכביש. אנשי מיצובישי עמלו על שינוי גיאומטריית המתלים וכיול בולמי הזעזועים והכלי סופג כעת מהמורות הרבה יותר טוב. המחיר הוא נטיית גוף מוחשית הרבה יותר מבעבר בפניות הדוקות, אבל עבור רוב הלקוחות זהו מחיר נסבל. ההיגוי החשמלי החדש מקבל ציון "סביר", עם תחושה לא מדוייקת במיוחד בנהיגה נמרצת אבל היזון חוזר מתקבל על הדעת בנהיגה רגועה.

בחרטום ממוקם מנוע 2 ליטר בהספק 150 כ"ס, שמשודך לתיבה רציפה. התאוצות סבירות (אפס ל-100 ב-11.5 שניות), השיוטים על הכביש המהיר נינוחים להפליא והכלי מטפס בזריזות למהירויות מפתיעות. בעליות ותחת רגל כבדה התיבה הרציפה מורחת את ההילוכים לסל"ד גבוה ודי קולני, ווכאילו נוזפת בנהג על התנהגותו הלא תרבותית. הטענה לצריכה ממוצעת של כ-17 ק"מ לליטר נשמעת אופטימית. בתנאי אמת הנתון קרוב יותר ל-12 ק"מ לליטר. דגם הבסיס מצויד בהנעה קדמית בלבד, אולם מרווח גחון מכובד מקנה לו עבירות נאה על שבילי עפר.

ב-155 אלף שקל, ועם מוניטין אמינות וסחירות יפני, האאוטלנדר הבסיסי הוא מתחרה רציני וראוי על כיסם של נוטשי המשפחתיות, ששואפים לטפס בסולם הסטטוס. כעת רק צריך לראות אם האח מבית, יונדאי טוסון החדש, לא ימשוך לו את השטיח.